هوا فضاییها
بالگرد جنگی Mil Mi-35m

تصویر

بالگرد مشهور Mi-24 (NATO designation Hind) در کانون توجهات جنگ های محلی، درگیری های مسلحانه و عملیات های ویژه در سراسر جهان قرار دارد و با وجود سن و سال بالا  باز هم در بسیاری از سرویس ها و نبرد های هوایی نقش موثری را ایفا خواهد کرد.
راز پابرجا بودن این بالگر در این روز ها آسان و ارزان بودن راه های دستیابی به آن است و همچنین خود را قابل اعتماد نگه داشته اما با این وجود، نوسازی، ارتقاء و مدرنیزه کردن برای عملیاتی نگه داشتن برای رقابت با سایر همنوعان امری بسیار لازم و ضروری است زیرا اگر اینگونه نباشد به راحتی از گردونه ی این صنعت حذف خواهد شد و به جز نامی چیزی از او باقی نخواهد ماند به خصوص که امروزه رقابت ها بر سر به دست آوردن جنگ افزار های پیشرفته برای رویا رویی با نبرد های مدرن است.

تصویر


Mi-35 m  ارتقاء داده شده (NATO Designation Hind-E) اولین بار در سال 1999 خود را نشان داد و یکی از نسخه های صادراتی Mi-24 vm است. این بالگرد فقط و فقط برای صادرات در نظر گرفته شده است اما با این وجود بسیاری از کشور ها نمی توانند قبل از برطرف کردن مشکل ها و نواقص میل 35 آن را با ناوگان قدیمی میل 24 خود جایگزین کنند که یکی از آن ها کشور روسیه است. بنابراین به رفع نقص Mi-35m ادامه می دهد.
ساخت بالگرد Mi-35m در سال 2005 آغاز گردید. این بالگرد جنگی و نمونه های مشابه آن در کشور هایی مانند آذربایجان (24)، برزیل (12)، ونزوئلا (8) و ... آماده به خدمت می باشد.
نقش اصلی میل 35 در نابود سازی خودرو های زرهی، نفرهای دشمن، UAV ها و دیگر هلیکوپتر ها است. دیگر هدف میل 35 جابجایی افراد و نیرو های ویژه و حمل و نقل زخمی ها از خط مقدم به پشت جبهه است همچنین می تواند در شب و شرایط نا مساعد جوی و آب و هوایی به عملیات بپردازد.

تصویر


در میل 35 بهبود هایی حاصل گردید. تفاوت آن در سیستم روتر مدل اصلی با سیستم روتر میل 28 و روتر دم x شکل است. روتر های اصلی دارای تیغه های فایبرگلاس با ویژگی های آیرودینامیکی جدید هستند. آنها نسبت به مواد تیتانیومی سبک تر و قوی تر به نظر می رسند. موتور های میل 35 به موتور های توربشفت ارتقاء داده شدند. کارایی پروازی مانند ارتفاع و قابلیت مانور بهبود یافتند. بال ها کمی کوتاه تر شدند تا از وزن آن بکاهند. بال ها دارای تعدای جایگاه حمل سلاح برای اسلحه ها و دیگر استفاده ها هستند.
هسته های الکترونیکی بالگرد شاهد تغییرات اساسی شدند. یک مجموعه ی کامل از تاسیسات و تجهیزات الکترونیکی در کابین خلبان قرار گرفتند. میل 35 می تواند با مجهز کرد به بسته ی کامل سنسور شامل سیستم دید در شب دستگاه های خودکار بالگرد را ارتقاء دهد. همچنین میتواند با استفاده از سیستم الکترو اوپتیکال rangefinder/targeting با کانال دوربین راهنمای حرارتی، موقعیت یاب ماهواره ای و سیستم ناوبری، صفحه نمایش الکترونیکی چند منظوره، رایانه ی onboard و نسل جدید تجهیزات jam-proof مجهز گردد.

تصویر


این بالگرد می تواند با تسلیحات مختلفی مجهز گردد، شامل سلاح های غلاف دار، 8 Ataka-V یا Shuturm-V، موشک های ضد تانک و موشک های هوا به هوای lgla یا راکت های غیر هدایت شونده. بر روی دماغه نیز مسلسل GSh-231 23-mm نصب می گردد. قرار گرفتن این تسلیحات بر روی هلیکوپتر بستگی به خریدار دارد.
برای محافظت از خلبان، در کابین به صورت قابل توجهی از زره پوششی استفاده شده است.
میزان ظرفیت حمل ترابری این بالگرد 2400 کیلو گرم است و میتواند یک جوخه 8 نفره مجهز را در خود جای دهد. یک مسلسل کالیبر بزرگ می تواند برای اهداف مورد نظر در کابین حمل و نقل نصب شود. این ویژگی ها باعث می شود تا  بالگرد میل 35 در مقایسه با دیگر بالگرد های جنگی غربی متمایز گردد.
لوازم فرود و برخواست میل 35 جمع شدنی نیست. این عمل باعث می شود تا وزن بالگرد کمتر شود. همچنین  نشستن با روش ارابه فرود در هدر نرفتن انرژی کمک شایانی می کند.

تصویر


در انتها قابل ذکر است که بسیاری از کشور ها قصد مرمت و بازسازی نسخه های میل 24 خود به دستگاه های الکتریکی مدرن، تسلیحات، موتور و قابلیت دید در شب دارند. کاراخانه ی فن آوری های پیشرفته ی آفریقای جنوبی و Engineering قصد دارند تا برنامه ی ارتقای Superhind را عملی سازند. برآورد می گردد که 1500 فروند از Hind ها در این برنامه ی سرویس دهی ارتقاء قابل توجهی داشته باشند تا بتوان ناوگان قدیمی میل های 24 را به کابوسی برای بالگرد های غربی تبدیل کرد.


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


سال ورود به خدمت


2010


خدمه


2 men


افراد


8 men


حجم و ابعاد


طول


17 m


روتر اصلی


17 m


عرض


6.5 m


وزن (خالی)


تقریبا 8 تن


وزن (حداکثر هنگام پرواز)


11.5 تن


موتور و کارایی


موتور


2 x GTD TV3-117VMA turboshafts


قدرت موتور


2 x 2 200 hp


حداکثر سرعت


310 km/h


سقف خدمات


5.7 km


Range


435 km


Ferry range


1 000 km


تسلیحات


توپ


two-barrel 23-mm cannon


موشک


Ataka-V or Shturm anti-tank missiles or Igla air-to-air missiles


دیگر


57-mm, 80-mm, 130-mm or 240-mm rockets


منبع



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






. سینا
1 اسفند 1393 . 12:51
CATEGORIES
TAGS
LINKS
زاهد
من و تو ظهور فرج را محقق خواهیم کرد(کوی ابوذر غفاری)
وبلاگ عطر خوبی ها
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هوافضاییهااو آدرسhava-fazaiiha.lxb.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





OTHER

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:






.