هوا فضاییها
تانکبر M1100 اویکو

تصویر


همه ی ما کامیون های مخصوص حمل تانک را می شناسیم! لااقل یک بار آنها را در تلویزیون دیده ایم. کامیون های مخصوص حمل تانک را به صورت اختصاصی می سازند، یعنی کشوری به شرکت های کامیون سازی سفارش تانکبر بر اساس نیاز خود را می دهد، سپس آن شرکت برای مشتری خود نمونه ای می سازد تا بتواند نیاز های کشور مورد نظر را بر طرف کند. از خود می پرسید تانکبر اصلا به چه درد می خورد؟ برای چه تانکبر می سازند؟

این سوالات معمولا در ذهن بسیاری شکل می گیرد که شاید هرگز نمی توانند پاسخ مناسبی به آن بدهند، شرکت کامیون سازی خوشنام ایتالیایی یعنی Iveco که در ساخت کامیون تبحر بسیاری دارد در سال 2003 یک کامیون تانکبر با نام M1100 را برای جابجایی تانک های ارتش ساخت که تا به امروز نیز در حال خدمت ارتش ایتالیا است.هدف از ساخت این تانکبر ها جابجایی در شرایط دشوار محیطی یا جنگی است که نمی توان به غیر از روش تانکبر از روش دیگری استفاده کرد، در نتیجه یک تانکبر قدرتمند می تواند در مواقع مورد نیاز و زمانی که ما به جابجایی تانک احتیاج داریم آن را برایمان جابجا کند.

تصویر تصویر


سازندگان، این تانکبر را در سال 2003 برای جابجایی تانکها به ارتش ایتالیا تحویل دادند که با نمونه ی قبلی یعنی تانکبر M320.45 جایگزین گردید. نامی که ارتش برای این تانکبر برگزید ASTRA SMH88.50 است که M1100 نام تجاری و صادراتی اش است که شرکت اویکو انتخاب کرد با این وجود این تانکبر هرگز به کشور دیگری صادر نشد.نقش اصلی این تانکبر در میدان نبرد جابجایی دو نوع خودروی زرهی است، یکی هویتزر های خودکششی و دیگری تانک های فوق سنگین که به راحتی با این تانکبر جابجا می گردند.

بنابراین وسایل حمل و نقل نظامی اختصاصی بسیار بهتر و مناسب تر از نمونه های تجاری هستند که ساخته می شوند، در واقع تانکبر های نظامی قدرت فوق العاده در جابجایی تانک های سنگین دارند که نمونه های غیر نظامی از این توانایی بهره مند نیستند. تانکبر M1100  یک کامیون تاکتیکی است که کارایی های مورد نیاز در صحرا یا کراس کانتری را داراست و محدود به جاده ها نیست. این تانکبر می تواند یک دستگاه تانک سنگین نظیر تانک ایتالیایی Ariete را چه در جاده و چه در صحرا ها به راحتی جابجا کند.

تصویر تصویر


این کشنده بر مبنای شاسی کشنده فوق سنگین M320 پایه گذاری شده که این نمونه از سری 8x8 کامیون های تاکتیکی می باشد که با کشنده هایی در  پیکره بندی  مختلف از جمله  4x4، 6x6 و 8x8 در زمینه اجزا و قطعات اشتراکاتی دارد. همچنین این کشنده از برخی قطعات مشترک با کشنده های تجاری نیز استفاده میکند با این تفاوت که کشنده ای نظامی است.

این تانکبر دارای کابینی با ظرفیت چهار سرنشین است که شامل راننده و سه سرنشین دیگر میشود. برای راننده و کمک راننده محلی برای خواب و استراحت در این کابین تعبیه شده است. همچنین وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری موتور در کابین قرار دارد. زره اضافه شونده نیز به بدنه ی کابین متصل می شود که می تواند از خدمه و افراد درون کابین در برابر اصابت مهمات کالیبر پایین و توپخانه مقاومت کند.

تصویر تصویر


این تانکبر از یک موتور دیزلی توربوشارژ 13.5 لیتری 8210 اویکو با توان 500 اسب بخار نیرو میگیرد که تمامی ویژگی های Euro II را داراست. این موتور قدرتمند اجازه می دهد تا با حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت این تانکبر را برانید. سیستم کنترل مرکزی باد تایر نیز بر روی این خودرو تعبیه شده که با تنظیم باد تایرها و میزان تورم آن ها قابلیت های حرکتی خودرو در مناطق برفی ، شن زار ها و مناطق گل آلود را افزایش میدهد. وینچ این تانکبر می تواند وزنی حدود 25 تن را بکشد. تانکبر M1100 با ترکیب ناخلص وزنی حدود 110 تن دارد. با این وجود وزن فنی مجاز 130 تن است که به صورت طبیعی می تواند چیزی حدود 70 تن بار بزند.


اطلاعات فنی:

Iveco M1100.50WTM


سال ورود به خدمت


1382


پیکره بندی محور


8x8


ظرفیت اتاق


1 راننده به همراه 3 سرنشین


حجم و ابعاد


وزن


19 تن


ظرفیت بارگیری


70 تن


وزن ترکیبی ناخالص


110 تا 130 تن


طول


8.64 متر


عرض


2.88 متر


ارتفاع


3 متر


نیروی محرکه


موتور


Iveco 8210 diesel


قدرت اسب بخار


500


حداکثر سرعت در جاده


80 کیلومتر بر ساعت


محدوده


800 کیلومتر


WWW.Military.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






. سینا
1 اسفند 1393 . 12:51
CATEGORIES
TAGS
LINKS
زاهد
من و تو ظهور فرج را محقق خواهیم کرد(کوی ابوذر غفاری)
وبلاگ عطر خوبی ها
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هوافضاییهااو آدرسhava-fazaiiha.lxb.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





OTHER

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:






.