هوا فضاییها
ناوهای هواپیمابر کلاس نیمیتز

ناوهای هواپیمابر کلاس نیمیتز از جمله بزرگترین شماورهای جهان هستند که نماد قدرت نیروی دریایی ایالات متحده محسوب می‌شوند. به جرات می‌توان گفت قدرت هرکدام از این ناوها به تنهایی بیشتر از قدرت کل نیروی هوایی بسیاری از کشورهاست. هر کدام از ۱۰ ناو ساخته شده توسط ۱۲ شناور دیگر تشکیل یک گروه تهاجمی CSG را می‌دهند و این امر نیروی دریایی ایالات متحده را به قدرت شکست ناپذیر و مسلط (توصیف نویسنده!) آبهای جهان تبدیل کرده‌است.
شماره‌گذاری بدنه‌ی ناوهای این کلاس به صورت متوالی صورت گرفته و از CVN 68 شروع شده‌است. بخش CV عبارت CVN بیانگر دسته‌ای از شناورهای نظامی یعنی ناوهای هواپیمابر است و حرف N بیانگر کلمه‌ی Nuclear و نشان‌دهنده‌ی اتمی بودن پیشران ناو است. عدد ۶۸ نیز بیانگر این است که ناو شصت و هشتمین CV یا ناو هواپیمابر ساخته‌شده‌است.

اولین ناو این کلاس یعنی Nimitz “CVN-68″ در سال ۱۹۷۵ وارد خدمت شد و دهمین و آخرین ناو این کلاس توسط شرکت Northrop Grumman Newport News ساخته‌شده‌است و در سال ۲۰۰۹ به نیروی دریایی ایالات متحده خواهد پیوست. ساخت Bush در سال ۲۰۰۷ آغاز شده و در ساخت آن از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده شده که از جمله‌ی آنها می‌توان به سیستم جست‌جوی راداری چندگانه‌ی جدید، رادار جست‌جوی حجمی “radarvolume search ” معماری متن باز شبکه اطلاعاتی “information network”open architecture اشاره کرد؛ همچنین تعداد خدمه‌ی مورد نیاز در این ناو تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. البته در ساخت Ronald Reagan نیز هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش یافته‌بود و از تکنولوِژی‌های جدیدی استفاده شده بود اما این فاکتورها در Bush بیشتر رعایت شده‌اند.

به علت تفاوت ساختاری موجود در سه ناو اول “”Nimitz, Eisenhower, Vinson و هفت ناو بعدی “Theodore Roosevelt به بعد” از این هفت ناو تحت عنوان ناوهای هواپیمابر کلاس Theodore Roosevelt نیز یاد می‌شود اما نیروی دریایی ایالات متحده ترجیح می‌دهد هر ده ناو را در یک کلاس یعنی نیمیتز طبقه‌بندی کند؛ چراکه بروزرسانی‌های پایه‌ای و سوخت‌گیری‌ مجدد سه ناو اول آنها را به استانداردهای هفت ناو دیگر نزدیک کرده‌است.

ناوهای هواپیمابر کلاس نیمیتز سنگینترین شناورهای نظامی نیروی دریایی ایالات متحده و جهان محسوب می‌شوند. با وجود اینکه این ناوها سنگینترین ناوهای ناوگان ایالات متحده‌اند اما بزرگترین محسوب نمی‌شوند؛ چراکه Enterprise بزرگترین شناور ناوگان ایالات متحده است.
ناو Nimitz اولین ناوی بود که در سال ۱۹۹۸ در کارخانه‌ی Newport News واقع در ویرجینیا کار تجدید سوخت RCOH بر روی آن انجام گرفت. تجدید سوخت Dwight D. Eisenhower در سال ۲۰۰۵، Carl Vinson در سال ۲۰۰۵ و USS Abraham Lincoln در سال ۲۰۰۶ صورت گرفت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






. سینا
7 دی 1394 . 10:50
CATEGORIES
TAGS
LINKS
زاهد
من و تو ظهور فرج را محقق خواهیم کرد(کوی ابوذر غفاری)
وبلاگ عطر خوبی ها
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هوافضاییهااو آدرسhava-fazaiiha.lxb.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





OTHER

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:






.