هوا فضاییها
عملیات نظامی علیه یمن ـ روز 130

1) عبدالملک الحوثی در سخنرانی خود، پیروزی مخالفان در تصرف عدن را کم ارزش دانست. روز قبل از این سخنرانی، خالد بحاح نخست وزیر هادی با یک فروند هواپیمای سعودی وارد فرودگاه عدن شد و پس از چند ساعت بازدید، عدن را بسوی امارات ترک کرد.

2) تحولات میدانی نشان می دهد که ارتش هادی در شمال و شمال شرق عدن پیشروی داشته و نیروهای انصارالله به داخل استان ابین و لحج عقب نشینی کرده اند. اکنون فرودگاه عدن از زیر آتش خمپاره و کاتیوشای انصارالله خارج شده است. تنها منطقه باقیمانده از استان عدن که مرکز تجمع انصارالله بوده شهرک الخضراء واقع در شمال شرقی استان عدن است که هنوز تحت سیطره انصارالله می باشد و احتمالا در یکی دو روز آینده صحنه درگیری طرفین باشد.

3) همچنین روز یکشنبه نیروی عظیم زرهی و پیاده به استعداد 3000 نفر (برخی سایتهای خبری 1500 نفر ذکر کرده اند) به همراه تانکهای فرانسوی پیشرفته از سواحل البریقه در غرب عدن وارد استان شده و قرار است بسوی منطقه العند حرکت نماید. منطقه العند (پادگان لبوزة، مثلث العند، پادگان العند و پایگاه هوایی العند) مهمترین منطقه نظامی جنوب یمن است که از ابتدای جنگ در اختیار انصارالله و ارتش صالح بوده است. این منطقه به عنوان دروازه جنوب محسوب می شود و تا زمانی که در اختیار انصارالله باشد احتمال بازپس گیری عدن وجود دارد.

4) اگر انصارالله نتواند پس از عدن، مانع پیشروی نیروهای هادی در أبین و لحج شود هادی به عدن بازخواهد گشت. علی عبدالله صالح در مصاحبه با هافینگتون پست عربی تهدید کرد و گفت هادی در یمن جایی ندارد و نخواهد گذاشت هادی به یمن برگردد.

5) ارتش مصر ماموریت نیروهای خود در باب المندب را برای حداکثر شش ماه دیگر تمدید کرد. گفته می شود تعدادی نیروی مصری در میان 3000 نفر نیروی جدید که یکشنبه وارد عدن شده، حضور دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






. سینا
22 مرداد 1394 . 14:52
CATEGORIES
TAGS
LINKS
زاهد
من و تو ظهور فرج را محقق خواهیم کرد(کوی ابوذر غفاری)
وبلاگ عطر خوبی ها
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هوافضاییهااو آدرسhava-fazaiiha.lxb.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





OTHER

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:






.