هوا فضاییها
عملیات نظامی علیه یمن ـ روز 134

امروز پنج شنبه اولین هواپیمای مسافربری با 150 مسافر از جیبوتی وارد فرودگاه عدن شد. تاکنون 5 هواپیمای نظامی سعودی و چند هواپیمای نظامی اماراتی و قطری در فرودگاه عدن به زمین نشسته اند.

با سقوط منطقه استراتژیک العند در استان لحج (واقع در 60 کیلومتری شمال عدن) احتمال بازپس گیری عدن توسط انصارالله در کوتاه مدت تقریبا از بین رفته است.

پس از سقوط الحوطة مرکز استان لحج، اکنون نیروهای ارتش هادی خود را برای تصرف استان ابین آماده می کنند. البته مناطقی از استان لحج مانند القبیطة هنوز سقوط نکرده و نیروهای انصارالله خود را برای پاتک آماده می کنند. هنوز شهر زنجبار مرکز استان ابین سقوط نکرده اما شهرهای لودر و جعار سقوط کرده است.

دیروز علی القحوم عضو دفتر سیاسی انصارالله در گفتگو با خبرگزاری آلمان گفت که صنعاء خط قرمز است و انصارالله با بسیج نیروهای خود، اجازه نخواهد داد صنعاء سقوط کند. همچنین شرف لقمان سخنگوی وزارت دفاع (وابسته به انصارالله) در اظهاراتی تهدیدآمیز خطاب به نیروهای هادی گفته اگر به صنعاء حمله کنند، پایتخت قتلگاه آنان خواهد شد. مخالفان انصارالله، این دو اظهارنظر را شبیه به عبارت هادی دانسته اند که پس از سقوط عمران در سال گذشته خظاب به انصارالله گفته بود صنعاء خط قرمز است.

 ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در گفتگو با تلویزیون سی بی سی مصر تاکید کرد که با عقب نشینی از شهرها، آتش بس باید برقرار شده تا حکومت هادی بتواند به صنعاء بازگشته و مستقر شود.

دیروز خبر مهم دیگری منتشر شد و آن اینکه نیروهای ائتلاف از این پس مجوز فرود هواپیما در فرودگاه صنعاء و پهلوگرفتن کشتی ها در بندر الحدیده را صادر نخواهند کرد و به جای آن، باید از فرودگاه و بندر عدن استفاده شود. این تصمیم منجر به افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی بر مناطق شمالی تحت کنترل انصارالله خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






. سینا
22 مرداد 1394 . 14:52
CATEGORIES
TAGS
LINKS
زاهد
من و تو ظهور فرج را محقق خواهیم کرد(کوی ابوذر غفاری)
وبلاگ عطر خوبی ها
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هوافضاییهااو آدرسhava-fazaiiha.lxb.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





OTHER

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:






.