هوا فضاییها
بچه‌های مسلمان هدف پروپاگاندای هالیوود + تصاویر

بچه‌های مسلمان هدف پروپاگاندای هالیوود + تصاویر

در فیلم "بابل"، یک توریست زن آمریکایی توسط گلوله‌ای که دو پسربچه مسلمان به شکل تفریحی به سوی خودروی وی شلیک می‌کنند، زخمی می‌شود."یوسف" پسربچه‌ای که این گلوله را شلیک می‌کند، مسلمانی توصیف می‌شود که از بچگی علاقه به اسلحه داشته است.
 

به ندرت پیش می‌آید که شهروندان آمریکایی و اروپایی تصویری واقعی و بدون تعصب از جوامع مسلمان داشته باشند؛ عمدتاً تصور این افراد درباره مسلمانان بر اساس تصویر تحریف شده‌ای است که در حال حاضر در رسانه‌های اصلی این کشورها از مسلمانان ارائه می‌شود. چنین تصاویری همیشه هم‌راستا با منافع بین‌المللی قدرت‌های غربی است. صنعت فیلم‌سازی آمریکا و به خصوص شرکت‌هایی مانند والت‌دیزنی سابقه‌ای طولانی در اشاعه تصویری منفی از مسلمانان و جهان اسلام دارند. این‌ها مسلمانان را متحجر، خشن، جنگ‌طلب، عقب‌مانده، ضعیف و زن‌ستیز معرفی می‌کنند.


مسلمان‌ها و اعراب در فیلم‌های هالیوودی، خشونت‌طلب و تروریست معرفی می‌شوند

 

امروزه افرادی که برای سرگرمی به تماشای فیلم روی می‌آورند، با تصویری که از مسلمانان در هالیوود ارائه می‌شود به خوبی آشنا هستند. این دیدگاه‌های خصمانه که با حرفه‌ای‌ترین روش‌های صوتی و تصویری به مخاطب القا می‌شوند، در معرفی مسلمان‌ها به عنوان موجوداتی کوتاه‌فکر و خطرناک به هیچ سند تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و یا حتی جمعیت‌شناسانه‌ای نیاز ندارند.

 

"مسعود شجره" عضو کمیسیون حقوق بشر اسلامی در این‌باره توضیح می‌دهد: "واقعیت این است که شرایط دارد از این هم بدتر می‌شود. این سیاست متحد کردن و دادن هویت قوی به اکثریت مردم از طریق هدف قرار دادن اقلیت، دقیقاً کاری است که آدولف هیتلر و نازی‌ها انجام دادند. این سیاست قطعاً نتیجه معکوس خواهد داد و ضرر آن را نه تنها اقلیتی که هدف قرار گرفته، بلکه کل جامعه خواهد دید." "ابراهیم هوپر" عضو شورای روابط آمریکا-اسلام نیز می‌گوید: "حتی بعد از 11 سپتامبر هم به اندازه امروز، شاهد اسلام‌هراسی و ضدیت با اسلام در رسانه‌های جمعی و جوامع غربی نبوده‌ایم."

 

در اغلب فیلم‌های هالیوودی، شخصیت‌های مسلمان، با وحشی‌گری، خشونت، تهدید سیاسی، تهاجم، نفرت، تعصب، افراط‌گرایی مذهبی، ملی‌گرایی، سرکوب زنان، فقر و بی‌عزتی معرفی می‌شوند. در این فیلم‌ها هیچ خبری از انسانیت یا احساسات انسانی در جوامع مسلمان نیست. "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی در یکی از استودیوهای پویانمایی شرکت مشهور "دریم‌ورکس" به مخاطبین صنعت سینما و تلویزیون گفت که ارتباط حیاتی میان هالیوود و آموزش و پرورش نباید نادیده گرفته شود: "کودکان حرف بازیگرها را بیش‌تر از سیاستمدارها باور می‌کنند. شاید شما [مدیران استودیوهای پویانمایی] فکر کنید که شغل شما این است، اما کودکان احساس می‌کنند، "وظیفه" شماست؛ شما برای آن‌ها آرزو، امید، یک دنیای ناشناخته و یک قول به ارمغان می‌آورید."



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






. سینا
22 مرداد 1394 . 14:38
CATEGORIES
TAGS
LINKS
زاهد
من و تو ظهور فرج را محقق خواهیم کرد(کوی ابوذر غفاری)
وبلاگ عطر خوبی ها
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هوافضاییهااو آدرسhava-fazaiiha.lxb.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





OTHER

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:






.