هوا فضاییها
امریکا و کره جنوبی رزمایش دریایی مشترک 2 روزه خود را آغاز کردند
در بحبوحه تنش‌های منطقه‌ای، امریکا و کره جنوبی رزمایش دریایی ۲ روزه‌ای را در آب‌های اطراف شبه جزیره کره آغاز کرده‌اند.


این مانور نظامی روز دوشنبه (۲۳ اردیبهشت) در شهر بندری بوسان در جنوب کره جنوبی آغاز شد.

نیروی دریایی امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای دریایی ۲ کشور در «این عملیات‌های هوایی یکپارچه، دفاع هوایی، آموزش جنگ سطحی، مانورهای دقیق کشتی‌ها و مبادله ماموران ارتباطی» شرکت می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است ناو هواپیمابر ۹۷ هزار تنی «یو اس اس نیمیتز» که از توانمندی هسته‌ای برخوردار است به همراه تعداد دیگری از رزم‌ناوها مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده و یک ناوشکن مجهز به این موشک‌ها در این رزمایش شرکت می‌کنند.

شبه جزیره کره در چند ماه گذشته چرخه‌ای از لفاظی‌های نظامی فزاینده را شاهد بوده است.

رزمایش نظامی مشترک قبلی امریکا و کره جنوبی ۳۰ آوریل به پایان رسید. استفاده از بمب‌افکن‌های امریکایی بی ۲ و بی ۵۲ (که قابلیت هسته‌ای دارند) در این رزمایش به تنش‌های بین امریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور و کره شمالی دامن زد.

کره شمالی ۱۱ می ورود ناو نیمیتز به کره جنوبی برای شرکت در این مانور نظامی را تقبیح کرد و این اقدام را «یک فتنه‌انگیزی نظامی مهم خواند که به وخامت بیشتر اوضاع خواهد انجامید.»

کمیته کره شمالی در زمینه الحاق مسالمت‌آمیز کره نیز اعلام کرد در این مانور دریایی مشترک «از جدیدترین تسلیحات از جمله یک ناو هواپیمابر دارای قابلیت هسته‌ای استفاده می‌شود که نوعی تهدید گستاخانه بر ضد ما به شمار می‌رود و نشان می‌دهد تلاش‌های آن‌ها برای حمله به ما به بی‌ملاحظگی بی‌نهایت رسیده است.»

این کمیته افزود :«تمرین جنگی دیوانه‌وار نیروهای متخاصم امریکا و کره جنوبی خطر وقوع یک جنگ هسته‌ای در شبه‌جزیره کره را افزایش داده است.»

کره شمالی هفته گذشته درباره هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در جریان برگزاری مانور مشترک امریکا و کره جنوبی هشدار داد و گفت اگر «یک گلوله» از مرز دریایی مورد مناقشه دریای زرد به سوی پیونگ‌یانگ شلیک شود این کشور آماده حمله متقابل خواهد بود.

پیونگ یانگ ۷ می با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد :«در صورتی که دشمنان جسورانه به حمله متقابل ما پاسخ دهند تمامی نیروهای مهاجم ۵ جزیره (کره جنوبی) را به دریای شعله‌ها تبدیل می‌کنند.»

ناو هواپیمابر 97 هزار تنی «یو اس اس نیمیتز»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






. سینا
24 ارديبهشت 1394 . 17:55
CATEGORIES
TAGS
LINKS
زاهد
من و تو ظهور فرج را محقق خواهیم کرد(کوی ابوذر غفاری)
وبلاگ عطر خوبی ها
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هوافضاییهااو آدرسhava-fazaiiha.lxb.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





OTHER

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:






.