عملیات نظامی علیه یمن ـ روز 121

روز پنج شنبه و جمعه چند هواپیمای دیگر سعودی و اماراتی حامل کمکهای انسانی، پزشکی و تجهیزات نظامی در فرودگاه عدن به زمین نشست. (تاکنون پنج فروند)

سرنوشت عدن و جنوب در ساعات و روزهای آینده در نبرد استراتژیک العند تعیین می شود. نیروهای هادی ارتفاعات مشرف بر پادگان لبوزة و پایگاه العند را تصرف کرده و با نیروهای انصارالله در برخی نقاط درگیر شده اند. از طرفی انصارالله یک نیروی عظیم از منطقه البیضاء بسوی العند اعزام کرده تا مانع سقوط پایگاه استراتژیک العند در 60 کیلومتری شمال عدن شود.

در سمت نیروهای هادی، تناقضی که آشکار شده اختلاف میان اخوانی ها و انفصالی هاست و هرکدام سعی می کند در این نبرد سرنوشت ساز، از دیگری پیشی بگیرد خصوصا اخوانی ها که با ورود امارات در عدن، به حاشیه رفته اند.

اما نیروی کمکی انصارالله مجبور است از مسیر دورتری به العند برسد چون مسیرهای مرتبط با تعز بسته شده و یا ناامن هستند. انصارالله امیدوار است با بسیج و اعزام نیروهای تازه نفس بسوی العند و از آنجا به عدن، مناطق اشغال شده در عدن را دوباره پس بگیرد و اثبات کند که مخالفان با حمایت امارات و سعودی در روزهای گذشته دستاوردی نداشته و فقط خبرسازی کرده اند.


. سینا
22 مرداد 1394 . 14:52
هم‌پیمانی یمانی و ایرانیان در جنگ سوریه با جریان سفیانی

هم‌پیمانی یمانی و ایرانیان در جنگ سوریه با جریان سفیانی /

اهداف و سیر حرکت قیام یمانی

دراحادیث، سیر حرکت و قیام یمانی،محدوده و منطقه فعالیت­‌های یمانی، به صورت دقیق، منعکس نشده است. گاهی سخن از "یمن" به میان آمده است و گاهی سخن از فعالیت نظامی لشکر یمانی در "سوریه" و دمشق. البته بنظر می‌رسد که یمانی، علاوه بر حضور فعال در جبهه دمشق و سوریه برای مبارزه با جریان سفیانی و دشمن اهل بیت، در ادامه رهبری جبهه یمن را نیز بر عهده خواهدگرفت. البته اگر مبهم بودن روایات، از نپرداختن پیشوایان دینی به آن سرچشمه می‌گیرد، احتمالاً این پنهان­کاری، عمدی و به منظور پیش‌گیری از برنامه­‌ریزی قبلی دشمنان برای مقابله با جنبش یمانی بوده است. از این­‌رو، پیشوایان معصوم کوشیده‌­اند تا علاوه بر بیان اصل حادثه قیام یمانیی که کارکردهایی چون دلالت بر نزدیک بودن ظهور، ایجاد آمادگی در مؤمنان برای همراهی با یمانی و ... دارد، از بیان جزئیات دقیق این رخداد مهم، خودداری نمایند تا موجب سوء استفاده دشمنان و مدعیان دروغین قرار گیرد.

هم‌پیمانی یمانی و ایرانیان در جنگ سوریه با جریان سفیانی / اهداف و سیر حرکت قیام یمانی

گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز- مصطفی امیری: نشانههای ظهور، از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین و درعین‌حال از آسیب‌پذیرترین بخش‌های معارف مهدوی است. اختصاص بخش عمده‌ای از روایات مهدویت به این موضوع، بهترین گواه بر این مسئله است. این جذابیت از سویی باعث افزایش اقبال عمومی به این مسئله و درنتیجه اصل اندیشه مهدویت می‌شود، اما از سوی دیگر، افزون بر ایجاد زمینه برای ورود خرافات، طمع شیادان و مدعیان دروغین را برای جعل و تحریف روایات، دو چندان می‌کند. ازاین‌رو، نظر به فقدان پژوهش‌های مستند در این زمینه، شایسته است با انجام تحقیقات مبتنی بر اصول و قواعد فهم حدیث و با جداسازی مطالب مستند از غیر مستند، علاوه بر پالایش معارف مهدویت از خرافات، زمینه‌های سوءاستفاده از این موضوع از میان برداشته شود. در این سلسله مقالات، کوشیده خواهد شد تا ابعاد مختلف قیام یمانی که از نشانه‌های حتمی ظهور امام مهدی است، به‌صورت مستند، بررسی شود.

اهداف و سیر حرکت قیام یمانی

در مقاله اول، بعد از ذکر نشانه‌های حتمی ظهور، به معرفی یمانی، اقوال مختلف در فاصله بین قیام یمانی و ظهور امام عصر، و وظایف شیعیان هنگام قیام یمانی، پرداخته شد. در مقاله دوم، به نام، نسب، مذهب یمانی اشاره شد. درمقاله سوم از سلسله مقالات معرفی نشانه‌های حتمی ظهور، به زمان قیام یمانی، و معنای همزمانی خروج یمانی و سفیانی، پرداخته شد. در مقاله چهارم، به مکان قیام یمانی و بیان دیدگاه مشهور، پرداخته شد. در مقاله پنجم، به اهداف و سیر حرکت قیام یمانی، پرداخته خواهد شد.

دعوت رسمی یمانی به مذهب شیعه

از مهترین اهداف یمانی، دعوت و فراخوان يمانی به سوی مذهب حقّه اهل‌بيت و دین اسلام شیعه، می‌باشد که در روایات متعدد، تصریح شده است. از جمله در روايتی از امام صادق(ع) نقل شده است كه فرمودند:

و إذا خرج الیمانیُّ فَانهَض إلیه فَإن رایتَه رایةٌ هُدًی ولایَحلُّ لمسلمٍ أن یلتوی علیه فَمَن فَعَل ذلک فهو مِن اهلِ النارِ لانه یدعو الی الحق و الی طریقٍ مستقیمٍ؛ [1]

چون یمانی خروج کرد به سوی او بشتابید، زیرا پرچم او، پرچم هدایت است و بر هیچ مسلمانی جایز نیست که با او مقابله نماید. پس هر کس چنین کند، از اهل آتش خواهد بود، زیرا یمانی، به حق و صراط مستقیم، فرا می­خواند.

منظور از دعوت به حق و صراط مستقیم، در احادیث اهل بيت، دعوت به امامت و ولایت امیرالمومنین و امامان معصوم و مذهب شیعه، می‌باشد.

دعوت یمانی به بیعت با امام عصر

درباره یمانی به عنوان نشانه حتمی ظهور، صریح ترین و ممتازترین تعبیر در میان پرچم های عصر ظهور، برای پرچم یمانی، به کار رفته است. امام باقر (ع) در این باره فرموده ­اند:

... و لیس فی الرایاتِ رایةٌ أهدی من رایةِ الیمانیِّ هی رایةٌ هُدًی ِلأنّه یدعو الی صاحبِکم. [2]

در میان پرچم­ها پرچمی هدایت یافته‌­تر از پرچم یمانی نیست. او پرچم هدایت است، زیرا به سوی صاحب شما دعوت می‌کند.

دریافت مدال لیاقت دعوت به امام عصر (عج)، و هدایت یافته ترین پرچم عصر ظهور، مخصوص یمانی، قرار گرفته است.

همپیمانی یمانی وایرانیان در جنگ سوریه

در روايات مربوطه به قيام يمانی، به هم‌پيمان شدن یمانی با خراسانی در برابر جریان سفیانی، اشاراتی رفته است. در بيان اميرمؤمنان (ع)، درباره خصوصيات مشترك يمانی و خراسانی در جنگ دمشق و آزادسازی آن از سيطره جریان سفيانی، چنين آمده است:

و يعمل عمل الجبابرة الاولى (يعني السفيانی) فيغضب الله من السماء على عمله، فيبعث عليه فتى من المشرق يدعو الى اهل بيت النبی صلّى اللّه عليه و سلّم هم اصحاب الرايات السود المستضعفون، فيعزهم الله و ينزل عليهم النصر، فلا يقاتلهم احد الا هزموه و يسير الجيش القحطانی .. و فتى اليمن فی نحر حماز الجزيرة، حتى ينزلوا دمشق فيفتحوها اسرع من التماع البحر. [3]

و [سفيانی] به روش ستمكاران نخستين عمل میكند و خداوند از آسمان بر عملش خشم می‌گيرد،آنگاه جوانمردی (خراسانی) از مشرق كه به اهل بيت پيامبر(ص) (مذهب شیعه) فرامي‌خواند، عليه سفیانی، برمی‌انگيزاند. مشرقیان، اصحاب پرچم‌های سياه هستند. خداوند به ايشان، عزت اعطا و پيروزی را برايشان نازل می‌فرمايد، پس احدی با ايشان (ایرانیان) به نبرد نمی‌پردازد، مگر اينكه او را شكست می‌دهند و انگاه سپاه قحطانی [يمنی] به حركت درمی‌آيد... و جوان يمنی (یمانی)، در پی نابود كردن حمّاز جزيره[سفيانی] است تا آنكه در دمشق فرود می‌آيند و آن را [در مدّت زمانی] سريع‌تر از دريا فتح می‌كنند.

از این رو سفیانی،"حماز الجزیرۀ"، لقب گرفته است که چون، بزرگترین مانع و دشمن اصلی در منطقه کشورهای عربی در برابر امام عصر، جریان سفیانی، می باشد.

 


. سینا
22 مرداد 1394 . 14:38
تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)

تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)

شهادت امام جعفر صادق (ع) موسس مذهب جعفري را بر تمامي شيعيان و دوستداران ان حضرت تسليت عرض ميكنم..

آخرین سفارش امام صادق (علیه السلام)

 

مرحوم شیخ صدوق رضوان اللّه تعالى علیه و دیگر بزرگان آورده اند:

یكى از راویان حدیث و از اصحاب و دوستان امام جعفر صادق علیه السلام به نام ابوبصیر لیث مرادى حكایت كند:

پس از آن كه امام جعفر صادق علیه السلام به شهادت رسید، روزى جهت اظهار هم دردى و عرض تسلیت به اهل منزل حضرت ، رهسپار منزل آن امام مظلوم علیه السلام گردیدم .

همین كه وارد منزل حضرت شدم ، همسرش حمیده را گریان دیدم ؛ و من نیز در غم و مصیبت از دست دادن آن امام همام علیه السلام بسیار گریستم .

و چون لحظاتى به این منوال گذشت ، افراد آرامش خود را باز یافتند. آن گاه همسر آن حضرت به من خطاب كرد و اظهار داشت :

اى ابوبصیر! چنانچه در آخرین لحظات عمر امام جعفر صادق علیه السلام در جمع ما و دیگر اعضاء خانواده مى بودى ، از كلامى بسیار مهمّ استفاده مى بردى .

ابوبصیر گوید: از آن بانوى كریمه توضیح خواستم ؟

پاسخ داد: در آن هنگام ، كه ضعف شدیدى بر امام علیه السلام وارد شده بود فرمود: تمام اعضاء خانواده و آشنایان و نزدیكان را بگوئید كه در كنار من حاضر و جمع شوند.

وقتى تمامى افراد حضور یافتند، حضرت به یكایك آنان نگاهى عمیق انداخت و سپس خطاب به جمع حاضر فرمود:

كسانى كه نسبت به نماز بى اعتنا باشند، شفاعت ما اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شامل حالشان نمى گردد.

قابل دقّت است كه حضرت نفرمود: شفاعت ما شامل افراد بى نماز نمى شود؛ بلكه فرمود: شفاعت ما شامل حال افراد بى اعتناء به نماز، نمى شود.


. سینا
22 مرداد 1394 . 14:38
سرویس اطلاعاتی اردن؛ آمریکایی‌ترین سرویس اطلاعاتی منطقه

سرویس اطلاعاتی اردن؛ آمریکایی‌ترین سرویس اطلاعاتی منطقه

گروه گزارش ویژه مشرق - "دائرة المخابرات العامه" یا همان "سازمان اطلاعات عمومی" (GID- General Intelligence Directorate) سازمان امنیت داخلی و خارجی کشور اردن و شاخه‌ای از ارتش این کشور است. این سازمان، یکی از مهم‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی منطقه محسوب می‌شود. تمامی امور امنیتی اردن به این سرویس اطلاعاتی واگذار شده بدین معنا که نهاد واحد اطلاعاتی و امنیتی کشور اردن GID است.

سرویس اطلاعاتی اردن؛ قوی‌ترین سرویس اطلاعاتی جهان عرب + تصاویر و فیلم /// در حال انجام ///



تاریخچه


شاید برای ورود به این بحث، بهترین اشاره را بتوان مطلب 6 ژانویه 2010 روزنامه گاردین دانست که مدعی است که طبق اسناد و گزارش‌های افشا شده، ملکحسین (بن طلال به عبدالله) یکی از نیروهای سازمان CIA‌ بود و پسرش ملک عبدالله دوم نیز بطور همزمان جاسوس و عامل MI6 و CIA است، دانست.

سازمان مخابرات العامه (GID) در سال 1952 با عنوان دایرة المباحث العامه و با ساختار پلیسی و بازپرسی ایجاد شد. در سال 1964، طبق قانون موسوم به "قانون 24" و پس از طی مراحل قانونی مجلس شورای ملی، رسما سازمان مخابرات العامه (GID) تاسیس شد. به ادعای غالب کارشناسان، این سازمان بازوی اصلی آمریکا در منطقه و قوی‌ترین سازمان اطلاعاتی جهان عرب است. GID، به خاطر رصد بسیار عالی اخبار، نظارت بسیار دقیق بر حوادث پیرامونی، و عملکرد بموقع و هوشمندانه‌‌اش پیوسته مورد تحسین تحلیلگران و بخاطر خشونت دهشتناکش نسبت به بازداشت‌شدگان، به شدت مورد تقبیح و اعتراض نهادهای حقوق بشری است. غالب کارشناسان، سازمان اطلاعاتی اردن را بازوی اصلی آمریکا در منطقه می‌دانند به طوری که این سازمان با نفوذ خود به لایه‌های داخلی القاعده، سرانجام با کشف محل اختفای ابومصعب الزرقاوی -رهبر القاعده در عراق که اردنی و با نام اصلی أحمد فاضل النزال الخلایله متولد زرقا بود- و گزارش آن به سازمان CIA، موجبات مرگ او را فراهم آورد.


. سینا
22 مرداد 1394 . 14:38
عصر ظهور- روميان و نقش آنان در زمان ظهور

عصر ظهور- روميان و نقش آنان در زمان ظهور

منظور از روم در روايات مربوط به آخر الزمان و ظهور حضرت مهدى (عليه السلام)، ملل اروپائى و قرنهاى اخير، گسترش آنان در امريكا مى باشد، كه فرزندان روم و وارثان امپراطورى تاريخى روميان هستند.

 عصر ظهور- روميان و نقش آنان در زمان ظهور

گاهى گفته مى شود: روميانى كه خداوند متعال سوره اى درباره آنان نازل فرموده و پيامبر (صلى الله عليه وآله) و مسلمانان بعدها با آنان پيكار نمودند ، غير از اينان هستند. زيرا آنان بيزانس ها بودند كه پايتخت آنان ابتدا شهر ((رم )) در ايتاليا و سپس شهر قسطنطنيه گرديد تا اينكه مسلمانان حدود 500 سال پيش آن را فتح نموده و ((اسلامبول )) ناميدند و مردم آن را استانبول تلفظ نمودند.

پاسخ : صحيح است كه روميان هنگام نزول سوره مباركه روم و صدور روايات درباره آنان كه از طرفداران امپراطورى روم يا بيزانس (معروف ) بودند. امام غربى هاى امروز افرادى غير آنها نيستند ، بلكه ادامه سياست و تمدن آنها به حساب آمد و بخشى از آنان شمرده مى شوند.. و ملتهاى فرانسه و بريتانيا و آلمان و غير آن ، از لحاظ فرهنگ و سياست و دين ، اركان حقيقى امپراطورى روم مى باشند. و اين كه آنها در آن زمان مناطق تحت نفوذ روم و (مستعمرات آن ) ناميده مى شدند، اين حقيقت را نفى نمى كند.

بلكه سرداران بيزانس رومى خود به مدت 2 هزار سال پايتخت شان رم و قسطنطنيه بود در حالى كه همه آنان از نژاد ايتاليائى و ريشه واحدى نبودند، بلكه از ريشه و نژادهاى متعدد اروپائى بودند و بعد از آنكه يونان جزئى از امپراطورى روم گرديد، گاهى در ميان آنان يونانيان نيز بچشم مى خوردند .

و شايد به همين دليل باشد كه وقتى امپراطورى تقليدى روم به ضعف گرائيد و در قسطنطنيه و پيرامون آن محدود گرديد و در محاصره دريائى از ملتهاى مسلمان قرار گرفت ، اروپائيان به ادعاى ميراث خوارى به پا خاسته ، وعده اى از سران كشور آلمان و غير آن را، قيصر (سزار) ناميدند.

اين نوع تغيير و تحول در امپراطورى ها و دولتها امرى طبيعى است ، چرا كه حكومت از كشورى به كشور ديگر و از ملتى به ملت ديگر انتقال مى يابد، و اين با باقى ماندن نام و خصوصيتهاى اصلى آن منافات ندارد.

بنابراين ، روايات شريفه اى كه از آينده روميان يا به تعبير عرب ها ((بنى اصفر))( زرد پوستان ) خبر مى دهد، مرادشان فقط روميان بيزانس ‍ ايتاليائى ، منهاىملل و قبيله هاى فرنگى و ساير قبايل وابسته به آنها نيست .


. سینا
22 مرداد 1394 . 14:38
«نصرالله»: یقین دارم که اسرائیل نابود می‌شود

«نصرالله»: یقین دارم که اسرائیل نابود می‌شود

عراق و یمن دو پایگاه مهم مقاومت‌اند/

ایران؛ حامی اصلی رویارویی با اسرائیل

شیعیان، آرمان قدس را رها نخواهند کرد
حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد که هر اتفاقی که پیش از این افتاده و در آینده نیز رخ خواهد داد و هر بلایی که بر ما وارد شود «ما شیعه علی بن ابی طالب (ع) فلسطین و مقدساتش را رها نمی‌کنیم». اهالی شهرک‌های «النبل» و «الزهرا» به رغم محاصره، در روز جهانی قدس بیرون آمدند و برای آزادی قدس شعار دادند.

 

سید نصرالله در بخش پایانی سخنرانی خود گفت: ما یقین داریم که اسرائیل رو به نابودی است و خاک فلسطین سرانجام به صاحبانش باز برمی‌گردد. با وجود همه مشکلات موجود سرانجام امت اسلامی موفق به خروج مقتدرانه از محنت و رنج خواهد شد و مجازات اسرائیل بسیار دردناک خواهد بود. روزی که در قدس نماز بگذاریم بی تردید در راه است.

خبرگزاری فارس: «نصرالله»: یقین دارم که اسرائیل نابود می‌شود /عراق و یمن دو پایگاه مهم مقاومت‌اند/ایران؛ حامی اصلی رویارویی با اسرائیل


. سینا
22 مرداد 1394 . 14:38
بچه‌های مسلمان هدف پروپاگاندای هالیوود + تصاویر

بچه‌های مسلمان هدف پروپاگاندای هالیوود + تصاویر

در فیلم "بابل"، یک توریست زن آمریکایی توسط گلوله‌ای که دو پسربچه مسلمان به شکل تفریحی به سوی خودروی وی شلیک می‌کنند، زخمی می‌شود."یوسف" پسربچه‌ای که این گلوله را شلیک می‌کند، مسلمانی توصیف می‌شود که از بچگی علاقه به اسلحه داشته است.
 

به ندرت پیش می‌آید که شهروندان آمریکایی و اروپایی تصویری واقعی و بدون تعصب از جوامع مسلمان داشته باشند؛ عمدتاً تصور این افراد درباره مسلمانان بر اساس تصویر تحریف شده‌ای است که در حال حاضر در رسانه‌های اصلی این کشورها از مسلمانان ارائه می‌شود. چنین تصاویری همیشه هم‌راستا با منافع بین‌المللی قدرت‌های غربی است. صنعت فیلم‌سازی آمریکا و به خصوص شرکت‌هایی مانند والت‌دیزنی سابقه‌ای طولانی در اشاعه تصویری منفی از مسلمانان و جهان اسلام دارند. این‌ها مسلمانان را متحجر، خشن، جنگ‌طلب، عقب‌مانده، ضعیف و زن‌ستیز معرفی می‌کنند.


مسلمان‌ها و اعراب در فیلم‌های هالیوودی، خشونت‌طلب و تروریست معرفی می‌شوند

 

امروزه افرادی که برای سرگرمی به تماشای فیلم روی می‌آورند، با تصویری که از مسلمانان در هالیوود ارائه می‌شود به خوبی آشنا هستند. این دیدگاه‌های خصمانه که با حرفه‌ای‌ترین روش‌های صوتی و تصویری به مخاطب القا می‌شوند، در معرفی مسلمان‌ها به عنوان موجوداتی کوتاه‌فکر و خطرناک به هیچ سند تاریخی، جغرافیایی، سیاسی و یا حتی جمعیت‌شناسانه‌ای نیاز ندارند.

 

"مسعود شجره" عضو کمیسیون حقوق بشر اسلامی در این‌باره توضیح می‌دهد: "واقعیت این است که شرایط دارد از این هم بدتر می‌شود. این سیاست متحد کردن و دادن هویت قوی به اکثریت مردم از طریق هدف قرار دادن اقلیت، دقیقاً کاری است که آدولف هیتلر و نازی‌ها انجام دادند. این سیاست قطعاً نتیجه معکوس خواهد داد و ضرر آن را نه تنها اقلیتی که هدف قرار گرفته، بلکه کل جامعه خواهد دید." "ابراهیم هوپر" عضو شورای روابط آمریکا-اسلام نیز می‌گوید: "حتی بعد از 11 سپتامبر هم به اندازه امروز، شاهد اسلام‌هراسی و ضدیت با اسلام در رسانه‌های جمعی و جوامع غربی نبوده‌ایم."

 

در اغلب فیلم‌های هالیوودی، شخصیت‌های مسلمان، با وحشی‌گری، خشونت، تهدید سیاسی، تهاجم، نفرت، تعصب، افراط‌گرایی مذهبی، ملی‌گرایی، سرکوب زنان، فقر و بی‌عزتی معرفی می‌شوند. در این فیلم‌ها هیچ خبری از انسانیت یا احساسات انسانی در جوامع مسلمان نیست. "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی در یکی از استودیوهای پویانمایی شرکت مشهور "دریم‌ورکس" به مخاطبین صنعت سینما و تلویزیون گفت که ارتباط حیاتی میان هالیوود و آموزش و پرورش نباید نادیده گرفته شود: "کودکان حرف بازیگرها را بیش‌تر از سیاستمدارها باور می‌کنند. شاید شما [مدیران استودیوهای پویانمایی] فکر کنید که شغل شما این است، اما کودکان احساس می‌کنند، "وظیفه" شماست؛ شما برای آن‌ها آرزو، امید، یک دنیای ناشناخته و یک قول به ارمغان می‌آورید."


. سینا
22 مرداد 1394 . 14:38
مبارک باد عید روزه داران
 

مبارک باد عید روزه داران


هزاران آفرین بر جانت ای ماه

روان عاشقان قربانت ای ماه

مبارک باد ماه عشق بازان

که بنشینند در ایوانت ای ماه

مبارک باد عید روزه داران

نکویان جهان مهمانت ای ماه

مبارک باد شهر الله اعظم

همایون طالع رخشانت ای ماه

همه مهمان سلطان وجودیم

خوشا بر سفره ی احسانت ای ماه

نزول دفتر عشق و صعودش

شب قدر است در دورانت ای ماه

به شادروان عزت روزه داران

عیان بینند قدر و شانت ای ماه

نصیب روزه داران دیدن یار

در ایوان عظیم الشانت ای ماه

دو شادی روزه داران را فرستند

ز لطف حضرت سبحانت ای ماه

یکی هنگام افطار اندر این دار

دگر در جنت رضوانت ای ماه

مبارک باد عشق روزه داران 

که گفت ( الصوم لی ) در شأنت ای ماه

دل از روزه شود آیینه ی دوست

در او پیدا رخ جانانت ای ماه

سلام سید سجاد و عباد

نثار طلعت رخشانت ای ماه 

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان


. سینا
22 مرداد 1394 . 14:38
مناظره - فضایل امام علی (ع)

مناظره - فضایل امام علی (ع)

هنگامی‌که معاویه به عنوان خلیفه مسلمین وارد مدینه طیّبه شد، دستور داد تا ابن عباس، عموزاده علی(ع) را حاضر کنند، آن‌گاه با کمال ناراحتی و خشم به او گفت: شنیده‎ام هنوز دم از فضایل علی می‎زنی؟ مگر نمی‎دانی ذکر فضایل علی را ممنوع کرده‎ام؟ بترس از این‌که مبتلای به عقوبت سختی گردی به نحوی که هرگز از آن رهایی نداشته باشی.

مناظره - فضایل امام علی (ع)

ابن عباس فرمود: تمام اهل مدینه شاهدند که من به غیر از تفسیر قرآن سخن دیگری بر زبان جاری نمی‎کنم، لکن چون از پیغمبر خدا(ص) شنیدم که فرمودند: «مَنْ فسَّرَ القرآنَ بِرَایهِ فَالیَتَبَوَّءْ مَقْعَدَةُ مِنَ النّارِ» کسی که قرآن را بر خلاف واقع تفسیر کند، جایگاه او در آتش خواهد بود؛ لذا هرگز قرآن را بر خلاف واقع تفسیر نمی‎کنم.
معاویه گفت: تفسیر بگو و خلاف حقیقت و درو‎غ هم معنا مکن، لکن حق نداری دم از فضیلت علی بزنی. 
ابن عباس گفت: بسیار خوب، لکن گاهی من این آیه شریفه را می‎خوانم: 
«وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسکیناً وَ یَتیماً و أسیراً»[سوره انسان، آیه8] از من سؤال می‎کنند: خداوند در این آیه از چه کسانی ستایش می‎کند؟ 
اگر بگویم آنان علی و فاطمه و فضّه خادمه می‎باشند،آیه را به نحو حقیقت تفسیر نموده‎ام و إلاّ آیه را به دروغ و خلاف واقع تفسیر کرده‎ام.»
معاویه گفت: آیات دیگر را از برای مردم تفسیر کن. مگر قر‎‎آن آیه دیگری ندارد؟ ابن عباس گفت: بسیار خوب، اینک آیه دیگری می‎خوانم و آنگاه این آیه را خواند: «یا أیُّها الرَّسولُ بَلَّغْ ما اُنزِلَ اِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ اِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ یَعْصِمُکَ مِنَ الّناس» [سوره مائده، آیه۶۷] از من سؤال می‎کنند، پیامبر مأمور به ابلاغ چه موضوعی بوده که اگر آنرا ابلاغ نمی‎کرد گویا اصلاً رسالت خود را ابلاغ نکرده؟  اگر بگویم پیغمبر(ص) در غدیر خم مأمور بود تا علی(ع) را به عنوان خلیفه بلافصل خود معرفی نماید آیه را درست تفسیر کرده‎ام و الا بر خلاف واقع سخن گفته‎ام.
معاویه گفت: مگر حتماً باید این آیه را تفسیر کنی؟ آیه دیگری بخوان.
ابن عباس گفت: این آیه شریفه را بشنو: «یاایُّهاالذین آمنوا اذا ناجَیْتُمُ الرَّسولَ فَقَدَّموا بَیْنَ یَدَیْ نَجْواکُمْ صَدَقَة» [سوره مجادله،آیه۱۲]؛ اى کسانى که ایمان آورده‌اید ، هنگامى که مى‌خواهید با پیامبر نجوا کنید ، پیش از نجوایتان به تهیدستى صدقه‌اى پیشکش کنید... . از من می‎پرسند: آیا کسی به این آیه شریف عمل نموده؟ 
اگر بگویم تنها کسی که به این آیه عمل نموده علی(ع) است و او با این‌که یک دینار بیشتر نداشت، با این حال یک دینار را با ده درهم عوض نمود و هر‌گاه می‎خواست با پیامبر(ص) نجوا کند، یک درهم صدقه می‎داد، در این صورت آیه را صحیح تفسیر کرده‎‏ام و إلّا بر خداوند دروغ بسته‎ام و من هرگز جرأت آن را ندارم که بر خلاف واقع، قرآن را تفسیر کنم. معاویه گفت: از آیات دیگر قرآن بخوان.
ابن عباس خواند: «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشری نَفْسَهُ اَبْتِغاءَ مَرْضات اللهِ، وَاللهُ رَئُوفٌ بالعِبادِ»»[سوره بقره آيه207] ؛ و از ميان مردم کسى نيز هست که جان خود را به خدا مى‌فروشد تا در همه کارها خشنودى او را طلب کند. وجود چنين کسى، لطفى از سوى خدا بر آدميان است، و خدا به بندگانش رئوف است. از من می‎پرسند: آن کسی که جان خود را در راه رضایت خدا بذل نمود که بوده؟ اگر بگویم آن شخص علی(ع) بود که در «لیلة المبیت» بجای پیغمبر اکرم(ص) در بستر خوابید تا این‌که آن حضرت بتواند به مدینه هجرت کند، آیه را به نحو حقیقت و واقع تفسیر نموده‎ام وإلا به خداوند اسناد دروغ داده‎‎ام.
معاویه گفت: از آیات دیگر قرآن بخوان. 
ابن عباس گفت: این آیه شریفه را گوش کن: «قُلْ لا اَسْئَلُکُمْ عَلَیهِ اَجْراً اِلاّ المَوَدَّةَ فی القُرْبی» [سوره شور‎ي،آيه23] ؛بگو: من بر ابلاغ رسالتم که شما را به چنین جایگاهى مى رساند، هیچ مزدى جز دوستى با خویشانم از شما نمى خواهم... . از من سؤال می‎کنند: «ذی القربی» کیانند که محبت آنان در عوض مزد رسالت پیغمبر(ص) می‎باشد؟ اگر بگویم مراد، علی و فاطمه و فرزندان آن‌هاست درست تفسیر کرده‎ام و گرنه بر خلاف واقع تفسیر کرده‎ام و من هرگز این کار را نخواهم کرد.
معاویه گفت: قرآن هزاران آیه دارد،آیه دیگری بخوان.
ابن عباس خواند: «انَّما یُریدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ اَلْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً» [سوره احزاب، آیه۳۳]؛ جز این نیست که خدا مى خواهد پلیدى را از شما اهل بیت بزداید و شما را از آثار آن به طور کامل پاک دارد. از من می‎پرسند: آنانی‌که خداوند هر رجس و پلیدی را از آن‌ها زایل نموده چه کسانی هستند؟ اگر بگویم آنان اهلبیت پیغمبر اکرم(ص) هستند براستی سخن گفته‎ام و الّا آیه را به دروغ تفسیر کرده‎ام.
معاویه گفت: مگر در قرآن آیه دیگری نیست؟
ابن عباس این آیه شریفه را خواند: «فَمَنْ حاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جائَکَ مِنَ العِلْمِ فَقُل ْتَعالَوْ نَدْعُ اَبْنائَنا وَ اَبْنائَکُمْ وَ نسائَنا و نسائَکُمْ وَ اَنفُسَنا اَنْفُسَکُمْ، ثٌمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلُ لَّعنَةَ اللّهِ عَلَی الکاذِبینَ»[آل عمران /61]؛جز این نیست که عهده دار امور شما مؤمنان، خدا و پیامبر او و کسانى‌اند که ایمان آورده‌اند، همانان که نماز برپا مى دارند و در حال رکوع زکات مى دهند و گفت: از من سؤال می‎کنند: داستان مباهله پیغمبر(ص) با نصارای نجران که بنا شد در حق هم نفرین کنند تا خداوند دروغگو را از بین ببرد چیست؟ 
اگر بخواهم طبق واقع تفسیر کنم باید بگویم: پیغمبر اکرم(ص) در روز مباهله دو فرزند خود، امام حسن و امام حسین(ع) و زهرا(س) و علی(ع) را با خود همراه کرد و از علی(ع) تعبیر به «نفس» و جان خود کرد، اما اگر بگویم پیغمبر(ص) مردی غیر از علی(ع) را جهت مباهله با خود همراه کرد قطعاً دروغ گفته‎ام و من هرگز بر خلاف واقع آیه‎ای تفسیر نمی‎کنم. ...

[منهاج الولایه/قرنی گلپایگانی]


. سینا
22 مرداد 1394 . 14:38
یادداشت مهم استاد پناهیان در آستانۀ آخرین و مهمترین شب قدر

 

یادداشت مهم استاد پناهیان در آستانۀ آخرین و مهمترین شب قدر / مشتاقان ظهور در انتظار ندای آسمانی

شب 23 با موضوع فرج بسیار تناسب دارد، چون سحر شب 23 سالی که بنا باشد حضرت ظهور بفرمایند، منادی صدا خواهد و قریب الوقوع بودن ظهور را اعلام خواهد کرد. انگار پروردگار عالم به گریه‌ها و تضرع‌ها نگاه می‌کنند، بعد تصمیم ظهور را اعلام می‌فرمایند. اگر همه یکپارچه و متضرعانه فریاد بزنند، در عالم تغییرات شگرفی را شاهد خواهیم بود.

 


 

 

خواهش حجت الاسلام پناهیان: شب23ام را به دعا برای فرج اختصاص دهیم و حاجت شخصی نداشته باشیم/کسی به کسی التماس دعا نگوید

یادداشت حجت الاسلام پناهیان در آستانۀ آخرین و مهمترین شب قدر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیایید شب بیست و سوم را به دعا برای فرج اختصاص دهیم. یک دانه حاجت شخصی نداشته باشیم. اگر برای فرج دعا کنیم حاجات شخصی ما را نیز برآورده خواهند کرد.

شب بیست و سوم برای غریب مدینه، امام زمان(ع) دعا کنیم. چنگ بزنیم به زمین و آسمان: خدا بس است دیگر.

شب بیست و سوم کسی به کسی التماس دعای شخصی نگوید.

شب بیست و سوم وقتی از خانه خارج می‌شویم، به نیت دعا برای فرج خارج بشویم؛ خیلی موثر است.

بگذارید آقا امام زمان -ارواحنا فداه- که همه جا حضور دارند و عنایتشان هست، ببینند همۀ مجالس متوجه حضرت هستند، به‌خدا از مؤمنین تشکر خواهند کرد. یک شب را تا به صبح به دعا و تضرع برای نزدیک شدن ظهور اختصاص دهیم.

کاش مومنین در شب بیست و سوم الهی العفوها را به نیت زمینه‌سازی برای ظهور بگویند. و ابراز شرمندگی‌ها را به‌خاطر فراهم نکردن مقدمات ظهور بگویند. شب بیست سوم با موضوع فرج بسیار تناسب دارد، چون سحر شب بیست و سوم آن سالی که بنا باشد حضرت ظهور بفرمایند، منادی صدا خواهد کرد و قریب الوقوع بودن ظهور را اعلام خواهد کرد. انگار پروردگار عالم به گریه‌ها و تضرع‌ها نگاه می‌کنند، بعد تصمیم ظهور را اعلام میفرمایند.

شب بیست سوم مهمترین شب قدر است. آن را به مهمترین حاجت بشریت اختصاص دهیم. اگر برای نجات مظلومان عالم دعا نکنیم خودمان هم دچار بلا خواهیم شد. شب بیست و سوم چشم تمام مظلومان و ستم دیدگان عالم به دعای شماست. اگر همه یکپارچه و متضرعانه فریاد بزنند، در عالم تغییرات شگرفی را شاهد خواهیم بود.

 علیرضا پناهیان-22 رمضان المبارک


. سینا
22 مرداد 1394 . 14:38
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد
CATEGORIES
TAGS
LINKS
زاهد
من و تو ظهور فرج را محقق خواهیم کرد(کوی ابوذر غفاری)
وبلاگ عطر خوبی ها
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هوافضاییهااو آدرسhava-fazaiiha.lxb.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





OTHER

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:






Alternative content


.