آشنایی با طرح بال متصل یا Joined wing -بخش پنجم
آشنایی با طرح بال متصل یا Joined wing -بخش پنجم

تصاویری از آزمایشات تونل باد بال متصل با زاویه 40 درجه در ادامه ارائه شده است. مدل­های مورد آزمایش به افزوده شدن نخ­‎هایی روی بدنه به خوبی وضعیت جریان را نمایش می­‎دهند. سه تصویر زیر به ترتیب در زاویه حمله‎­های 20 و 35 و 50 درجه گرفته شده‎­اند.


. سینا
1 اسفند 1393 . 16:34
آشنایی با طرح بال متصل یا Joined wing -بخش چهارم

آشنایی با طرح بال متصل یا Joined wing -بخش چهارم

در ادامه بررسی ویژگی‎های طرح بال متصل به ارائه دو نمودار دیگر از آزمایشات تجربی نمونه‎هایی از این بال می‎پردازیم. شکل زیر داده­‎های مربوط به نمودار ضریب برآ در مقابل ضریب پسا را نمایش می­‎دهد. همانگونه که در این شکل دیده می­‎شود، بال متصل با زاویه 40 درجه در نواحی نزدیک به ضریب برآی بیشینه عملکرد بهتری داشته و بال متصل با زاویه 30 درجه در اکثر نواحی، عملکرد ضعیفی را نسبت به سه طرح دیگر نشان میدهد.


. سینا
1 اسفند 1393 . 16:34
آشنایی با طرح بال متصل یا Joined wing -بخش سوم

برای بررسی دقیق‎تر این نوع بال باید گفت مشخصات طرح بال متصل از لحاظ پارامترهای مختلف طراحی مانند اندازه وتر بال جلویی و عقبی، محل اتصال دو بال، زوایای عقب و جلو برگشتگی هر یک از دو بال و حتی میزان دایهدرال/انهدرال دو بال موجب تفاوت‎های قابل توجهی در مقایسه با بال های نزدیک به طرح می‎شود.

از این­رو بررسی دقیق این پارامترها در مرحله طراحی برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بسیار تعیین کننده است.


. سینا
1 اسفند 1393 . 16:34
تانکبر M1100 اویکو

تصویر


همه ی ما کامیون های مخصوص حمل تانک را می شناسیم! لااقل یک بار آنها را در تلویزیون دیده ایم. کامیون های مخصوص حمل تانک را به صورت اختصاصی می سازند، یعنی کشوری به شرکت های کامیون سازی سفارش تانکبر بر اساس نیاز خود را می دهد، سپس آن شرکت برای مشتری خود نمونه ای می سازد تا بتواند نیاز های کشور مورد نظر را بر طرف کند. از خود می پرسید تانکبر اصلا به چه درد می خورد؟ برای چه تانکبر می سازند؟

این سوالات معمولا در ذهن بسیاری شکل می گیرد که شاید هرگز نمی توانند پاسخ مناسبی به آن بدهند، شرکت کامیون سازی خوشنام ایتالیایی یعنی Iveco که در ساخت کامیون تبحر بسیاری دارد در سال 2003 یک کامیون تانکبر با نام M1100 را برای جابجایی تانک های ارتش ساخت که تا به امروز نیز در حال خدمت ارتش ایتالیا است.هدف از ساخت این تانکبر ها جابجایی در شرایط دشوار محیطی یا جنگی است که نمی توان به غیر از روش تانکبر از روش دیگری استفاده کرد، در نتیجه یک تانکبر قدرتمند می تواند در مواقع مورد نیاز و زمانی که ما به جابجایی تانک احتیاج داریم آن را برایمان جابجا کند.

تصویر تصویر


سازندگان، این تانکبر را در سال 2003 برای جابجایی تانکها به ارتش ایتالیا تحویل دادند که با نمونه ی قبلی یعنی تانکبر M320.45 جایگزین گردید. نامی که ارتش برای این تانکبر برگزید ASTRA SMH88.50 است که M1100 نام تجاری و صادراتی اش است که شرکت اویکو انتخاب کرد با این وجود این تانکبر هرگز به کشور دیگری صادر نشد.نقش اصلی این تانکبر در میدان نبرد جابجایی دو نوع خودروی زرهی است، یکی هویتزر های خودکششی و دیگری تانک های فوق سنگین که به راحتی با این تانکبر جابجا می گردند.

بنابراین وسایل حمل و نقل نظامی اختصاصی بسیار بهتر و مناسب تر از نمونه های تجاری هستند که ساخته می شوند، در واقع تانکبر های نظامی قدرت فوق العاده در جابجایی تانک های سنگین دارند که نمونه های غیر نظامی از این توانایی بهره مند نیستند. تانکبر M1100  یک کامیون تاکتیکی است که کارایی های مورد نیاز در صحرا یا کراس کانتری را داراست و محدود به جاده ها نیست. این تانکبر می تواند یک دستگاه تانک سنگین نظیر تانک ایتالیایی Ariete را چه در جاده و چه در صحرا ها به راحتی جابجا کند.

تصویر تصویر


این کشنده بر مبنای شاسی کشنده فوق سنگین M320 پایه گذاری شده که این نمونه از سری 8x8 کامیون های تاکتیکی می باشد که با کشنده هایی در  پیکره بندی  مختلف از جمله  4x4، 6x6 و 8x8 در زمینه اجزا و قطعات اشتراکاتی دارد. همچنین این کشنده از برخی قطعات مشترک با کشنده های تجاری نیز استفاده میکند با این تفاوت که کشنده ای نظامی است.

این تانکبر دارای کابینی با ظرفیت چهار سرنشین است که شامل راننده و سه سرنشین دیگر میشود. برای راننده و کمک راننده محلی برای خواب و استراحت در این کابین تعبیه شده است. همچنین وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری موتور در کابین قرار دارد. زره اضافه شونده نیز به بدنه ی کابین متصل می شود که می تواند از خدمه و افراد درون کابین در برابر اصابت مهمات کالیبر پایین و توپخانه مقاومت کند.

تصویر تصویر


این تانکبر از یک موتور دیزلی توربوشارژ 13.5 لیتری 8210 اویکو با توان 500 اسب بخار نیرو میگیرد که تمامی ویژگی های Euro II را داراست. این موتور قدرتمند اجازه می دهد تا با حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت این تانکبر را برانید. سیستم کنترل مرکزی باد تایر نیز بر روی این خودرو تعبیه شده که با تنظیم باد تایرها و میزان تورم آن ها قابلیت های حرکتی خودرو در مناطق برفی ، شن زار ها و مناطق گل آلود را افزایش میدهد. وینچ این تانکبر می تواند وزنی حدود 25 تن را بکشد. تانکبر M1100 با ترکیب ناخلص وزنی حدود 110 تن دارد. با این وجود وزن فنی مجاز 130 تن است که به صورت طبیعی می تواند چیزی حدود 70 تن بار بزند.


اطلاعات فنی:

Iveco M1100.50WTM


سال ورود به خدمت


1382


پیکره بندی محور


8x8


ظرفیت اتاق


1 راننده به همراه 3 سرنشین


حجم و ابعاد


وزن


19 تن


ظرفیت بارگیری


70 تن


وزن ترکیبی ناخالص


110 تا 130 تن


طول


8.64 متر


عرض


2.88 متر


ارتفاع


3 متر


نیروی محرکه


موتور


Iveco 8210 diesel


قدرت اسب بخار


500


حداکثر سرعت در جاده


80 کیلومتر بر ساعت


محدوده


800 کیلومتر


WWW.Military.ir


. سینا
1 اسفند 1393 . 12:51
بالگرد جنگی Mil Mi-35m

تصویر

بالگرد مشهور Mi-24 (NATO designation Hind) در کانون توجهات جنگ های محلی، درگیری های مسلحانه و عملیات های ویژه در سراسر جهان قرار دارد و با وجود سن و سال بالا  باز هم در بسیاری از سرویس ها و نبرد های هوایی نقش موثری را ایفا خواهد کرد.
راز پابرجا بودن این بالگر در این روز ها آسان و ارزان بودن راه های دستیابی به آن است و همچنین خود را قابل اعتماد نگه داشته اما با این وجود، نوسازی، ارتقاء و مدرنیزه کردن برای عملیاتی نگه داشتن برای رقابت با سایر همنوعان امری بسیار لازم و ضروری است زیرا اگر اینگونه نباشد به راحتی از گردونه ی این صنعت حذف خواهد شد و به جز نامی چیزی از او باقی نخواهد ماند به خصوص که امروزه رقابت ها بر سر به دست آوردن جنگ افزار های پیشرفته برای رویا رویی با نبرد های مدرن است.

تصویر


Mi-35 m  ارتقاء داده شده (NATO Designation Hind-E) اولین بار در سال 1999 خود را نشان داد و یکی از نسخه های صادراتی Mi-24 vm است. این بالگرد فقط و فقط برای صادرات در نظر گرفته شده است اما با این وجود بسیاری از کشور ها نمی توانند قبل از برطرف کردن مشکل ها و نواقص میل 35 آن را با ناوگان قدیمی میل 24 خود جایگزین کنند که یکی از آن ها کشور روسیه است. بنابراین به رفع نقص Mi-35m ادامه می دهد.
ساخت بالگرد Mi-35m در سال 2005 آغاز گردید. این بالگرد جنگی و نمونه های مشابه آن در کشور هایی مانند آذربایجان (24)، برزیل (12)، ونزوئلا (8) و ... آماده به خدمت می باشد.
نقش اصلی میل 35 در نابود سازی خودرو های زرهی، نفرهای دشمن، UAV ها و دیگر هلیکوپتر ها است. دیگر هدف میل 35 جابجایی افراد و نیرو های ویژه و حمل و نقل زخمی ها از خط مقدم به پشت جبهه است همچنین می تواند در شب و شرایط نا مساعد جوی و آب و هوایی به عملیات بپردازد.

تصویر


در میل 35 بهبود هایی حاصل گردید. تفاوت آن در سیستم روتر مدل اصلی با سیستم روتر میل 28 و روتر دم x شکل است. روتر های اصلی دارای تیغه های فایبرگلاس با ویژگی های آیرودینامیکی جدید هستند. آنها نسبت به مواد تیتانیومی سبک تر و قوی تر به نظر می رسند. موتور های میل 35 به موتور های توربشفت ارتقاء داده شدند. کارایی پروازی مانند ارتفاع و قابلیت مانور بهبود یافتند. بال ها کمی کوتاه تر شدند تا از وزن آن بکاهند. بال ها دارای تعدای جایگاه حمل سلاح برای اسلحه ها و دیگر استفاده ها هستند.
هسته های الکترونیکی بالگرد شاهد تغییرات اساسی شدند. یک مجموعه ی کامل از تاسیسات و تجهیزات الکترونیکی در کابین خلبان قرار گرفتند. میل 35 می تواند با مجهز کرد به بسته ی کامل سنسور شامل سیستم دید در شب دستگاه های خودکار بالگرد را ارتقاء دهد. همچنین میتواند با استفاده از سیستم الکترو اوپتیکال rangefinder/targeting با کانال دوربین راهنمای حرارتی، موقعیت یاب ماهواره ای و سیستم ناوبری، صفحه نمایش الکترونیکی چند منظوره، رایانه ی onboard و نسل جدید تجهیزات jam-proof مجهز گردد.

تصویر


این بالگرد می تواند با تسلیحات مختلفی مجهز گردد، شامل سلاح های غلاف دار، 8 Ataka-V یا Shuturm-V، موشک های ضد تانک و موشک های هوا به هوای lgla یا راکت های غیر هدایت شونده. بر روی دماغه نیز مسلسل GSh-231 23-mm نصب می گردد. قرار گرفتن این تسلیحات بر روی هلیکوپتر بستگی به خریدار دارد.
برای محافظت از خلبان، در کابین به صورت قابل توجهی از زره پوششی استفاده شده است.
میزان ظرفیت حمل ترابری این بالگرد 2400 کیلو گرم است و میتواند یک جوخه 8 نفره مجهز را در خود جای دهد. یک مسلسل کالیبر بزرگ می تواند برای اهداف مورد نظر در کابین حمل و نقل نصب شود. این ویژگی ها باعث می شود تا  بالگرد میل 35 در مقایسه با دیگر بالگرد های جنگی غربی متمایز گردد.
لوازم فرود و برخواست میل 35 جمع شدنی نیست. این عمل باعث می شود تا وزن بالگرد کمتر شود. همچنین  نشستن با روش ارابه فرود در هدر نرفتن انرژی کمک شایانی می کند.

تصویر


در انتها قابل ذکر است که بسیاری از کشور ها قصد مرمت و بازسازی نسخه های میل 24 خود به دستگاه های الکتریکی مدرن، تسلیحات، موتور و قابلیت دید در شب دارند. کاراخانه ی فن آوری های پیشرفته ی آفریقای جنوبی و Engineering قصد دارند تا برنامه ی ارتقای Superhind را عملی سازند. برآورد می گردد که 1500 فروند از Hind ها در این برنامه ی سرویس دهی ارتقاء قابل توجهی داشته باشند تا بتوان ناوگان قدیمی میل های 24 را به کابوسی برای بالگرد های غربی تبدیل کرد.


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


تصویر


سال ورود به خدمت


2010


خدمه


2 men


افراد


8 men


حجم و ابعاد


طول


17 m


روتر اصلی


17 m


عرض


6.5 m


وزن (خالی)


تقریبا 8 تن


وزن (حداکثر هنگام پرواز)


11.5 تن


موتور و کارایی


موتور


2 x GTD TV3-117VMA turboshafts


قدرت موتور


2 x 2 200 hp


حداکثر سرعت


310 km/h


سقف خدمات


5.7 km


Range


435 km


Ferry range


1 000 km


تسلیحات


توپ


two-barrel 23-mm cannon


موشک


Ataka-V or Shturm anti-tank missiles or Igla air-to-air missiles


دیگر


57-mm, 80-mm, 130-mm or 240-mm rockets


منبع


. سینا
1 اسفند 1393 . 12:51
سیاوش؛ جدیدترین تک‌تیرانداز ایرانی +عکس
تفاوت مهم سياوش با اکثر سلاح‌هایی که قبلاً در نیروهای مسلح کشور معرفی شده بود استفاده از خشاب 5 تیر است. اکثر سلاح‌های قبلی، فاقد خشاب بوده و تیرانداز باید گلوله‌ها را تک‌تک درون لوله اسلحه قرار می‌داد اما در سلاح جدید به لطف استفاده از خشاب 5 تیر، سرعت مسلح کردن و تیراندازی، افزایشي چشم‌گیر یافته است.

گروه دفاع و امنیت مشرق - سلاح‌ها در ادوار مختلف تاریخ و بنا بر سنت دیرینه نیروها مسلح، همواره تحت ارتقاء و نوسازی قرار گرفته و با توانایی های جدید وارد میدان نبرد شده اند. بخشی از این تغییرات بسیار مشخص و برخی دیگر جزئی بوده و در نهایت به بالا رفتن کاربری سلاح منجر می شود. 

چندی پیش و در جریان بازدید سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آخرین دستاوردهای جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، سلاح تک تیراندازی به نام "سیاوش" رونمایی شد که می توان با نگاهی به آن، سیر تکامل و ارتقاء ساخت اسلحه تک تیرانداز را در ایران را در آن مشاهده کرد.

با نگاهی به اسلحه سیاوش می‌توان به ریشه‌های مشترک آن با برخی سلاح‌های تک‌تیرانداز در نیروهای مسلح ایران و تکامل آن پی برد. 

تصویر

اسلحه تک‌تیرانداز سیاوش - به ریل‌های روی سلاح دقت کنید

یکی از بزرگترین شباهت‌های این سلاح با نمونه‌های قبلی ساخته‌شده در کشور، لوله آنهاست که با یک نگاه دقیق می‌توان متوجه این امر شد. بحث بعدی حالت طراحی قنداق دو اسلحه است که با وجود یک سری از تغییرات از شباهت بالایی با یکدیگر برخوردار است اما در اسلحه سیاوش بر خلاف نمونه قبلی در مکان اتصال قنداق به بدنه سوراخی تعبیه شده است که بخشی از دست‌تیرانداز در آن قرار می‌گیرد.

تصویر

این مسئله باعث افزایش کنترل تیرانداز به سلاح و در نتیجه افزایش دقت می‌شود. بحث بعدی دو پایه به‌کار رفته در دو سلاح است که تقریباً می‌توان گفت یکسان هستند. "سیاوش" بنا بر اعلام مسؤولان امر می‌تواند اهداف مورد نظر را در فاصله 700 متری مورد هدف قرار دهد. 

یک نکته مهم در مورد اسلحه سیاوش ایرانی در مقایسه با نمونه‌های پیشرفته، بحث مهمات است. گلوله‌های 51*7.62 تولیدی در آمریکا گلوله‌هایی سریع و مرگبار به شمار می‌روند اما هرگز به پای نمونه‌های آلمانی نمی‌رسند. در کشور ما نیز گلوله‌های این کالیبر از گونه آلمانی هستند که از قدرت تخریب فوق‌العاده بالاتری نسبت به نمونه آمریکایی برخوردار بوده و به زبان ساده‌تر هر کسی که با این گلوله‌ها مورد اصابت قرار گیرد می‌توان گفت صد درصد جان خود را از دست خواهد داد.

این گلوله که با عنوان DM111 معرفی می‌شود و تفاوت آن با نمونه آمریکایی استفاده از ترکیبی از مس و فولاد برای روکش گلوله بوده کلفتی آن نیز از نمونه آمریکایی کمتر است. در گلوله آمریکایی از مس به تنهایی برای روکش استفاده شده است. 

همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید گلوله آلمانی پس از برخورد با هدف مورد نظر پس از طی نزدیک به 8 سانتی متر در بدن قربانی منفجر شده و به تبدیل به ترکش می‌شود. احتمال زنده ماندن هدفی که با این گلوله مورد اثابت قرار گرفته است نزدیک به صفر است.


تصویر

گلوله سمت چپ ساخت آلمان و گلوله آمریکایی در سمت راست

این گلوله در زمانی برخورد و پس از طی 8 سانتی متر به صورت ماکزیم 66 درصد از وزن در نووک گلوله باقی مانده و وزن قسمت متلاشی شده در حدود 45 درصد در حالت بیشینه است. به طوری که اندازه حفره موقتی تا 22 سانتی متر و حفره ثابت می تواند تا 11 سانتی متر رشد کند. طول نفوذ ماکزیمم در بدن انسان می تواند تا 58 سانتی متر باشد. 

گونه آمریکایی بعد از برخورد در مسیر حرکت مستقیم خود 90 درجه چرخیده و پشت مرمی ابتدا از بدن قربانی خارج می شود. در این صورت تیرانداز بایستی حتما نقطه حساسی را مورد اصابت قرار دهد اما نمونه آلمانی به خاطر توضیحاتی که در بالا آمد به عنوان مرگبارترین گونه از گلوله های کالیبر 51*7.62 در جهان شناخته می شود.

تفاوت بعدی موجود در بین سلاح هایی که قبلا در نیروهای مسلح کشورمان معرفی شده بود با سیاوش، بحث استفاده از خشاب 5 تیر در سیاوش است. اکثر اسلحه های قبلی، فاقد خشاب بوده و تیرانداز بایستی گلوله های مورد نظر را دانه به دانه در درون لوله اسلحه به صورت دستی قرار می داد اما در سلاح جدید و به لطف استفاده از خشاب 5 تیر سرعت مسلح کردن و تیراندازی افزایش چشم گیری یافته است.

یکی دیگر از تفاوتهای آشکار بین سیاوش و نمونه های سابق، ریل های نصب شده بر رو و کنار اسلحه تک تیرانداز "سیاوش" است. این ریل ها به منظور نصب انواع دوربین ها، سامانه های اپتیک و هدف گیرهای لیزری استفاده می شود. به صورت سنتی امکان نصب این سامانه ها بر روی انواع سلاح ها وجود دارد اما یک نکته ظریف و در عین حال حیاتی در این میان وجود دارد؛ زمان. 

زمان مورد نیاز برای نصب دوربین و یا هر سامانه کمکی دیگر بر روی سلاح در حالت های عادی بسیار زمان بر و سخت است. حال خود را در میان نبرد و در خط مقدم تصور کنید. 


تصویر

اسلحه تک تیرانداز آمریکایی M110 مجهز به ریلهای نصب دوربین

هر ثانیه ارزشی بسیار بالا دارد و ممکن است مرگ و یا زندگی فرد را تعیین کند. این ریل ها در حال حاضر در بسیاری از ارتش های پیشرفته دنیا، بر روی سلاح تک تیرانداز و هجومی نصب شده و از آن برای نصب انواع سامانه های اپتیکی و کمکی بهره گرفته می شود. این گونه ریل ها نه فقط بر روی سلاح تک تیرانداز بلکه قابل نصب بر روی سلاح های هجومی، تیربارها و نارجک اندازها نیز هستند.

RU60G چشم جدید سلاح های ایرانی

در سالهای اخیر کشور ما با برخی تهدیدات تروریستی در مناطق غرب و جنوب شرق کشور رو به رو بوده است. مناطق کویری استان سیستان و بلوچستان و همچنین کوه های کردستان از جمله مناطقی بوده است که در سال های اخیر شاهد درگیری های شدیدی بین نیروهای نظامی ایران و اشرار و گروهک های تروریست بوده است. 

نگاهی ساده به وضعیت جغرافیایی این مناظق به خوبی این نکته را مشخص می کند که در اکثر ماه های سال، آب و هوای این مناطق مطلوب نبوده و پدیده هایی به مانند طوفان شن، برف و بوران و همچنین مه های غلیظ از جمله پدیده های طبیعی هستند که در اکثر زمان های سال در این مناطق وجود دارند. علاوه بر این عملیات های شبانه چه به منظور حمله به نیروهای تروریست و چه دفاع در برابر حمله آنها از دیگر سختی های عملیاتی در این مناطق است.

در چنین شرایطی دوربین های معمولی عملا توان بزرگنمایی و شلیک دقیق در فواصل دور را از رزمندگان ایرانی سلب می کنند. متخصصان کشورمان بر این اساس، یک دوربین حرارتی را برای پاسخ به نیاز مذکور طراحی کرده اند. مدل " RU60G " یک دوربین حرارتی یا در اصطلاح "Thermal" است که به راحتی بر روی انواع سلاح ها نصب می شود. 


تصویر

تصویر

دوربین RU60 G بر روی سلاح صیاد

این دوربین توان بزرگ نمایی دو برابری را داشته و تصاویر را به صورت سیاه و سفید به نمایش در می آورد. موجودات زنده با رنگ سفید در این دوربین به نمایش در می آید. این دوربین تنها 700 گرم وزن داشته و می تواند تصاویر با فرمت " PAL " را برای کاربر خود عرضه کند. این دوربین به 4 وات توان الکترونیکی برای عملیات احتیاج داشته و از باطری های 3.6 ولت برای تامین نیرو بهره می برد.

RU60 به راحتی و با سرعت بر روی ریل های نصب شده بر روی سلاحی به مانند سیاوش قابل نصب است.


تصویر

نمایی از انسانها که به رنگ سفید در دوربین RU60G مشخص شدند


" RU60 G " می تواند در دمای بین 20- تا 50 درجه سانتی گراد به مدت 4 ساعت عملیات کند. این دوربین دارای لنز 60 میلی متر بوده و وضوح تصاویر آن 384 در 288 پیکسل است. البته با توجه به ابعاد مناسب این دوربین می توان آن را نه فقط بر روی سلاح های تک تیرانداز و بلکه بر روی سلاح های هجومی نیز نصب کرده و توانایی های نیروهای خودی را افزایش داد. با استفاده از این دوربین سلاحی مثل "سیاوش" می تواند همچنان دقت و مرگباری خود را در شرایط بد آب و هوایی و شب هنگام نیز حفظ کند.

شاید با رشد خیره کننده صنایع موشکی سپاه پاسداران در سالهای اخیر، تصور عمومی این باشد که متخصصان این نهاد انقلابی، تمام وقت و برنامه های خود را معطوف به ارتقاء این توان مهم و تهدید زدا کرده اند اما با بررسی و معرفی چنین دستاوردهایی می توان فهمید که سلاح های سبک و فردی نیز همچون بسیاری سلاح های سنگین، مورد توجه جدی صنایع دفاعی کشورمان قرار داشته و نمونه های مدرن و قابل اتکا در بخش تجهیزات فردی نیز در دست طراحی و تولید است.

منبع 


. سینا
1 اسفند 1393 . 12:51
PGF-XS1


به تازگی شرکتی در تگزاس تولید نوعی اسلحه جدید را شروع کرده که به سادگی شما رو تبدیل به یک تک تیرانداز حرفه ای می کند.
این اسلحه با استفاده از تکنیک قفل و پرتاب به سبک جت های جنگنده عمل میکند و قادر است هدف را در فاصله یک کیلومتری نابود کند.
هنگامی که شما هدفی را نشانه می گیرید و ماشه را می چکانید تفنگ شلیک نمی کند تنها زمانی این عمل را انجام میدهد تا مطمئن شود که حتما به هدف می خورد. هنگامی که شما لیزر دستگاه را روی هدف قفل می کنید اسلحه با استفاده از محدوده‌یاب لیزر، قطب‌نما، حسگرهای محیطی برای اندازه‌گیری سرعت باد، واحد سنجش داخلی، رایانه بالستیک و موتور پیگیری شبکه‌ای میزان لرزش دست، سرعت باد، پس زدن، دمای هوا، رطوبت و… را سنجیده بهترین زمان و مسیر را برای شلیک انتخاب و هدف را نابود می کند.

برای انجام این کار، سیستم رهگیری PGF شامل کامپیوتری مبتنی بر سیستم عامل منبع باز لینوکس، یک فاصله‌سنج لیزری، یک دوربین و یک نمایشگر رنگی با قدرت تفکیک بالا است که همگی در یک مجموعه یکپارچه در بالای تفنگ نصب شده‌اند.
این سلاح دارای وای فای نیز هست و تصویری از هدف را به تلفن هوشمند یا تبلت فرستاده و کاربر را قادر می سازد تا تصویری که خود از طریق تقنگ مشاهده می کند با دیگران به اشتراک بگذارد.
سازنده این اسلحه که PGF-XS1 نام گرفته شرکت TrackingPoint است و قیمت آن از ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار شروع می شود.

http://dl.66download...ownload.Com.jpg
http://dl.66download...ownload.Com.jpg
http://dl.66download...ownload.Com.jpg
http://dl.66download...ownload.Com.jpg
http://dl.66download...ownload.Com.jpg
http://dl.66download...ownload.Com.jpg
http://img2.findtheb...1_616186_i0.jpg

منبع:
http://66download.co...-شونده-pgf-xs1/ 


. سینا
1 اسفند 1393 . 12:51
NTW20

شاید شما هم قبل از خواندن این مطلب مانند من قوی ترین سلاح های انفرادی جهان را سلاحهای تک تیر اندازی کایبر 50 (12.7 م م) میدانستید اما قول میدخم بعد از اشنای با ntw کاملا نظر شما عوض شود

این سلاح برای نخستین بار توسط کشور افریقای جنوبی و با دو کالیبر بسیار بزرگ 20 م م یا 78 و 14.5میلیمتری عرضه شد این سلاح با وزن بسیار زیاد مرمی و قدرت بی اندازه اش نمیتوانست فقط برای پیاده نظام استفاده شود چون این حجم اتش برای یک سرباز پیاده زیاد بود در حالی که پیاده نظام را میشد فقط باگلوله کالیبر 7.62 از پای در اورد اما هدف از ساخت  این سلاح چه بود

http://pds5.egloos.c...90_09075525.jpg

در حقیقت این سلاح برای اهداف زره پوش طراحی شد کالیبر بسیار بزرگ ان براحتی میتواند نفربرها و هلیکوپترهای را که حتی رد ارتفاع نسبتا بالا پرواز میکند را هدف قرار داده و به راحتی از کار بیندازد یا صدمت جدی به ان وارد کند که با برد موثر 1500متر برای مرمی کالیبر 78 (20 م م) بسیار مناسب بود اما کالیبر 14.5 م م ان بیششتر برای  عملیات های ضد تک تیر اندازی تولید شد هر چند که این کالیبر هم توانای انهدام هیکوپتر ها و موتور اتوموبیل های زره پوش را دارد که البته برد موثر این ورژن از سلاح به 2300 متر میرسد (به علت وزن مرمی کمتر و طول لوله بیشتر )
مهمات کالیبر ۲۰م م
اما ایا تک تیر اندازی وجود که بتواند لگد زیاد زیاد این سلاح را تحمل و مهار نماید  البته مهندسان برای این مشکل چاره اندیشی کرده وبا به کار بردن لگد گیر  کار امد همچنین لوله ای که در زیر لوله اصلی مقداری از اتش و گاز را قبل از خروج  گلوله  از لوله به بیرون هدایت میکند موفق شدند این مشکل را حل نمایند
جالب است بداندید که وزن این سلاح در مدل 20 م م 26 کیلو بوده  وطول ان به  180 در مدل 20 م م و 2.1 در مدل 14.5 میرسد که به صورت چهار قطعه مجزا در دو کیف بزرگ قرار میگیرد که توسط تک تیرانداز و دیده بان  به راحتی حمل میشود  قابل ذکز است که این سلاح به صورت سفارشی در کالیبر 50  هم تولید میشود اما برای اینکه به تفاوت دو کالیبر مورد نظر پی ببرید کافی است به تصویر زیر نگاهی بیندازید
http://www.lonestar-...e/50cal20mm.JPG
مشخصات:
ورژن 20 میلیمتری
کالیبر  : 20 در83 mg151
عملرد : گلنگدن دستی با خشاب سه تیری
وزن خالی   : 26 کیلو گرم
طول  : 179.5 سانتی متر
میزان انرزی در دهانه لوله : 28500 ژول
برد موثر برای اهداف زره پوش : 1500 متر
طول لوله  1 متر  
ورژن  14.5

کالیبر : 14.5 در114 روسی
مکانیزم : گلنگدن دستی با خشاب سه تیر
وزن خالی : 29 کیلو گرم
طول کلی 2015 میلیمتر
طول لوله 122 سانتی متر
میزان انرزی در دهانه لوله : 30675 ژول
برد موثر : 2300 متر
http://world.guns.ru...n55/ntw20_1.jpg
http://world.guns.ru...sn55/ntw20s.jpg

لینک:http://isniper.blogfa.com/

. سینا
1 اسفند 1393 . 12:51
نگرانی از توان موشک‌های دوش‌پرتاب ایرانی+ تصاویر
یادداشت دیروز این خبرگزاری افزوده است: ایالات متحده نگران استفاده تهران از این موشک‌ها است زیرا ارتباط نزدیکی با گروه‌های تروریستی بین‌المللی هم‌چون حزب‌الله لبنان دارد. موشک‌های دوش‌پرتاب به عنوان یک سلاح تروریستی مورد توجه هستند چرا که می‌توانند به سادگی پنهان شده و سریعا پرتاب شوند.گروه جنگ نرم مشرق- پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن روز گذشته در گزارشی با عنوان «ایران از جزئیات یک موشک انداز دوش‌پرتاب جدید رونمایی کرد» اقدام به انتشار مطالبی کرد که در ضمن آن به عملیات روانی علیه ایران پرداخت. این گزارش جمله «مقامات ضد تروریستی ایالات متحده نگران ارائه شدن این سیستم جدید به سازمان‌های تروریستی تحت حمایت ایران هستند.» را لید خبر خود قرار داد. این گزارش افزود: ایران در ماه گذشته از دو دستگاه موشک‌ دوش‌پرتاب به نام‌های میثاق 1 و میثاق 2 رونمایی کرد و این امر باعث نگرانی آمریکا و متحدانش به دلیل ارائه شدن آن‌ها به گروه‌های تروریستی دنیا شده‌ است.

تصویر

پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن می افزاید: این موشک‌ها برتر از موشک‌های ضدهوایی استینگر آمریکا و سیستم موشکی RBS-70 سوئد است. این موشک‌ها یک و نیم متر طول داشته و توانایی‌هایی چون برد حداکثری 4 کیلومتری، حدود 850 متر بر ثانیه سرعت و کلاهکی جنگی با وزن 1.42 کیلوگرم دارند. هم‌چنین دارای سیستم موشک‌های هدایت‌شونده «شلیک و بعد هیچ: !!!!!fire-and-forget» نیز هستند که باعث می‌شود موشک به صورت حتمی به هدف برخورد کند.
این وبگاه خبری با تروریست دانستن حزب الله لبنان می افزاید : ایالات متحده نگران استفاده تهران از این موشک‌ها است زیرا ارتباط نزدیکی با گروه‌های تروریستی بین‌المللی هم‌چون حزب‌الله لبنان دارد. موشک‌های دوش‌پرتاب به عنوان یک سلاح تروریستی مورد توجه هستند چرا که می‌توانند به سادگی پنهان شده و سریعا پرتاب شوند.

تصویر

این گزارش ادعا کرده است: ترس عمیق‌تر از آن است که این سلاح‌ها علیه خطوط هوایی تجاری غیرنظامی نیز استفاده شود. بخش‌های اطلاعاتی ایالات متحده طی سال های گذشته بارها با برنامه‌های فروش موشک‌های دوش‌پرتاب در بازارهای سیاه و خاکستری بین‌المللی درگیر شده‌اند. عملیات‌های سازمان سیا در بنغازی لیبی بخشی از برنامه پوششی برای به دست آوردن این موشک‌های دوش‌پرتاب بود.
این گزارش با اشاره به گزارش یکی از بنیادهای علمی ایالات متحده می آورد: گزارشی که اوایل سال جاری توسط اتحادیه دانشمندان آمریکا منتشر شده بود، نسبت به شیوع استفاده از موشک‌های دوش‌پرتاب و هم‌چنین سیستم‌های ضدهوایی حمل شونده دستی یا همان «manpads» اخطار داده است. این گزارش میثاق یک و میثاق دو را نسل سوم و چهارم موشک‌های manpads معرفی می‌کند. این گزارش می‌گوید، معلوم نیست موشک میثال کاملا ایرانی و یا نوعی از موشک‌اندازهای چینی است. هم‌چنین اضافه می‌کند گروه‌های آشوب‌گر عراقی به موشک‌های میثاق یک و موشک‌های چینی QW-1 مسلح شده‌اند.

تصویر

این گزارش مدعی است: گروه‌های تروریستی یمن نیز از موشک‌های سبک و قابل حمل ایران استفاده کرده‌اند و نیروهای ایالات متحده چندین بار موشک‌های میثاق یک را در یک مخفیگاه نزدیک فرودگاه بغداد پیدا کرده‌اند.


. سینا
1 اسفند 1393 . 12:51
نابودگر 2 : نابودگر دیگری از روسیه

مدتی قبل صنایع زرهی Uralvagonzavod روسیه در نمایشگاه تسلیحاتی 2013 این کشور RAE2013 از جدیدترین محصول خود با نام BMPT72 یا نابودگر 2 رونمایی کرد. BMPT مخفف عبارت Boyevaya Mashina Podderzhki Tankov  به معنی خودروی رزمی پشتیبان تانک است. هرچند نسل اول این خودرو با بهره گیری از شاسی تانک تی 72 ساخته شده بود اما به دلیل تغییرات نسبتا گسترده در شاسی به عنوان پلتفرمی جدید و مستقل مطرح بود اما نسل جدید این خودرو که نابودگر 2 نام گرفته بر خلاف نمونه پیشین با استفاده مستقیم از شاسی تانک های تی 72 کنار گذاشته شده از خدمت ساخته شده است.


این خودرو ، نمونه ای مقرون به صرفه برای تمامی کاربران تانک های تی 72 است که در حال حاضر بیش از 20000 دستگاه از آن را در خدمت دارند. خودروی BMPT روسی مفهوم جدیدی از پشتیبانی رزمی را ارائه کرده است که شاید آنچنان که باید و شاید توسط کاربران زرهی  در دنیا درک نشده است. در طراحی این خودرو تسلیحات متنوعی به منظور تامین طیف گسترده ای از الزامات عملیاتی در نظر گرفته شده است که همین مسئله قابلیت های عملیاتی آن به خصوص در بخش پشتیبانی آتش را به  نسبت خودرو های رزمی همچون تانک به بالاترین میزان ممکن رسانده است.

BMPT با جایگزینی با یک دسته تانک ، قابلیت های رزمی کل واحد (متشکل از چند دسته تانک) را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد و در نتیجه تلفات کاهش میابد. خودروی رزمی پشتیبان تانک ، یک واحد زرهی را  از طریق جستجو و کشف اهداف ، اجرای آتش پشتیبانی در برد متوسط و کوتاه بر روی اهداف و سرکوب واحد های ضد تانک دشمن مورد پشتیبانی قرار میدهد. این خودرو از تاثیرگذاری بالایی در نبرد شهری برخوردار است که این مسئله با بهره گیری از سیستم های نظارتی و تسلیحاتی با قابلیت پوشش زاویه ای گسترده حاصل شده است. خودروی BMPT72 دارای قدرت آتش دقیق و موثر ، سطح بالایی از حفاظت زرهی ، تحرک بالا و قابلیت بقای میدانی بالا است. 

BMPT موسوم به نابودگر


در نسل اول این خودرو مجموعه تسلیحاتی متنوعی به منظور مقابله با طیف گسترده ای از اهداف از جمله تانک ها ، خودرو های رزمی پیاده نظام و سایر ادوات زرهی ، پیاده نظام دشمن و تیم های ضد زرهی دشمن و همچنین بالگرد های در حال پرواز در ارتفاع پایین و سرعت پایین تعبیه شده بود که بیشتر آن ها به نسل بعدی نیز منتقل شده است. وزن خودروی BMPT72 با کاهش 4 تنی به 44 تن رسیده  و خدمه آن از 5 نفر به سه نفر کاهش یافته است. کاهش خدمه به دلیل حذف نارنجکانداز ها و اپراتور های آن ها است. با حذف نارنجک انداز ها مخازن ذخیره سازی 2100 نارنجک نیز حذف شده که به این جهت سطح ذخیره سازی مهمات نیز کاهش یافته است. اما سایر اجزای مجموعه تسلیحاتی دست نخورده باقی مانده اند.

این تسلیحات شامل چهار فروند موشک هدایت شونده  ATAKA ، دو قبضه توپ خودکار 30 میلیمتری 2A42 با قابلیت  شلیک مهمات ضد نفر رسام (APRS-T) ، شدیدالانفجار ترکش شونده آتش زا (HEF-I) ، ضد زره رسام (AP-T) و انرژی جنبشی (KE)  و یک قبضه تیربار هم محور کالیبر 7.62  میلیمتری مدل PKTM است. برجکی که مجموعه تسلیحاتی بر روی آن نصب گردیده از قابلیت گردش 360 درجه ای برخوردار است. پرتابگر های موشک های هدایت شونده زاویه ای از 5- الی 25+  درجه را در جهت افقی و توپ ها و تیربار هم محور با آن ها نیز زاویه ای از 5- الی 45+ درجه در جهت افقی را پوشش میدهند.

موشک های هدایت شونده ATAKA با چند نوع سر جنگی از جمله شدیدالانفجار ضد تانک با سر جنگی دو مرحله ای (Tandem HEAT) و هوا سوختی (ترموباریک) قابلیت مقابله با اهدافی در حداکثر برد 6000 متر را دارند. دو توپ 30 میلیمتری نیز از قابلیت مقابله با اهداف زرهی سبک در برد 2500 متر و خودرو های سبک تاکتیکی و نفرات دشمن در برد 4000 متر برخوردار هستند. از نظر تجهیزات نظارتی خودروی BMPT72 مشابه سلف خود خودروی BMPT است. این خودرو از یک سایت چند کاناله دو محور تثبیت (دید در روز و دید حرارتی) برای توپچی و یک سیستم نظارتی دید وسیع یا سایت پانورامیک تثبیت شده برای فرمانده برخوردار است که هر دو این سیستم ها به مسافت یاب لیزری داخلی مجهز گردیده اند. سایت توپچی علاوه بر مسافت یاب لیزری از کانال پرتو افکن لیزر به منظور هدایت موشک های هدایت لیزری نیز برخوردار است. 

فرمانده و توپچی با استفاده از سیستم های نظارتی خود امکان نظارت وکشف اهداف در برد 5000 متر با کانال دید در روز و  3500 متر با کانال دید حرارتی را دارند. علاوه بر این مجموعه کاملی از پریسکوپ ها برای فرمانده ، توپچی و راننده در نظرگرفته شده است که بر سطح نظارت آن ها بر میدان نبرد می افزاید و در صورت آسیب دیدگی سایت ها همچنان امکان نظارت حداقلی از داخل خودرو را برای خدمه میسر میسازد. سیستم کنترل آتش این خودرو نیز نسبت به نمونه پیشین بهبود یافته و دقت و قابلیت های بهتری دارد و از کامپیوتر بالستیک تمام دیجیتال ، مجموعه کاملی از حسگر ها و چندین نمایشگر دیجیتالی برخوردار است.

تصویر

بدنه و برجک  خودروی BMPT72 از صفحات فولادی ساخته شده و با استفاده از واحد های (ماژول های) زره واکنشگر انفجاری (ERA) به صورت روکار و توکار (Built in) و بخش های عقبی نیز با استفاده از زره قفسی (Slat) پوشش داده شده اند. لازم به ذکر است که برجک این خودرو مجددا طراحی شده و از سطوح حفاظتی بهتری نسبت به نمونه پیشین (BMPT) برخوردار است به عنوان مثال برای حفاظت از موشک های هدایت شونده در برابر اصابت گلوله های کالیبر پایین و ترکش ها نیز پوشش زرهی برای آن ها تعبیه گردیده. علاوه بر حفاظت زرهی ، در هر سمت برجک شش پرتابگر نارنجک های دودزا تعبیه شده است که جزئی از سیستم حفاظتی تانک برای ایجاد پرده استتاری از دود هستند. این پرتابگر ها به سیستم آشکارسازی لیزر متصل اند که پس از آشکار سازی پرتو لیزری تابیده شده بر روی خودرو فرمان پرتاب نارنجک های دودزا را به پرتابگر ها ارسال میکنند. 

خودروی BMPT72  را میتوان با دو پیشرانه 850 اسب بخاری مدل B84MC و یا نمونه جدیدتر و 1000 اسب بخاری B92C2 مجهز کرد که در اینصورت نسبت قدرت به وزن آن که معیاری برای تحرک است بسته به انتخاب پیشرانه 19.3 و 22.7  اسب بخار بر تن خواهد بود. هر دو یپشرانه مورد اشاره از نوع پیشرانه های دیزلی V شکل ، 12 سیلندر ، خنک شونده با مایع و چند سوخته  (Multi Fuel)  هستند. لازم به ذکر است که پیشرانه B92C2 از نوه توربو سوپرشارژ است که قدرت و راندمان بالاتری را ارائه میکند. قابلیت استفاده از چند سوخت در این پیشرانه ها ، مشکل تامین سوخت آن ها در شرایط جنگی را بر طرف میسازد چرا که یپشرانه ها از امکان کار با طیف گسترده ای از سوخت ها از جمله نفت سفید ، بنزین ، گازوئیل و یا سایر ترکیب ها برخوردارند. هر دو پیشرانه B84MC و B92C2 به جعبه دنده ای با محرک هیدرولیکی و 7 دنده جلو و 1 دنده عقب متصل میشوند.

تصویر

حداکثر سرعت خودروی BMPT در حدود 60 کیلومتر بر ساعت و حداکثر برد عبوری آن 500 کیلومتر است. این خودرو دارای شش ردیف چرخ جاده است که تمامی آن ها به سیستم تعلیق میله پیچشی (Torsion bar) مجهز هستند علاوه بر این ضربه گیر های هیدرولیکی نیز در ردیف های اول و دوم و ششم در نظر گرفته شده اند که تنش های وارده به خودرو در حین حرکت در مناطق مختلف را بیش از پیش کاهش میدهند. از جمله قابلیت های حرکتی خودروی BMPT72  ، گام عموی 850 میلیمتری ، عبور از گودال 2.8 متری و عبور از آبی به عمق 1.2 متر بدون آماده سازی و 1.8 متر پس از 15 دقیقه آماده سازی است.

البته لازم به ذکر است که  این خودرو با استفاده از لوله هواگیری یا اسنورکل امکان عبور از آبی به عمق 5 متر را نیز خواهد داشت. این خودرو به سیستم اطفاء حریق خودکار به منظور فرونشاندن آتش در تمامی محفظه های داخلی ، سیستم حفاظت ش م ر برای حفاظت از خدمه و حفظ عملکرد خودرو رزمی در محیط های آلوده به این عناصر  و سیستم موقعیت یابی ماهواره ای مجهز است. علاوه بر این خودروی BMPT72 همچون تانک های روسی از امکان نصب تیغه مهندسی در جلوی بدنه برخوردار است که این تیغه در مدت یک الی دو دقیقه قابل نصب و جداسازی است و خودرو را قادر میسازد تا به صورت مستقل و بدون نیاز به خودرو های مهندسی محل استقرار خود را با ایجاد خاکریز و ........ آماده کند.


مترجم : سینا نوریخانی


منبع:military.ir


. سینا
1 اسفند 1393 . 12:51
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 20 صفحه بعد
CATEGORIES
TAGS
LINKS
زاهد
من و تو ظهور فرج را محقق خواهیم کرد(کوی ابوذر غفاری)
وبلاگ عطر خوبی ها
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هوافضاییهااو آدرسhava-fazaiiha.lxb.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





OTHER

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:






Alternative content


.